کارشناس ایمنی:

سیم‌کشی ساختمان باید به صورت دوره‌ای بازبینی شود 

1401/05/30 - 17:39 - کد خبر: 72258 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه گفت: سیم‌کشی ساختمان باید به صورت دوره‌ای مورد بازدید و بازبینی قرار گیرد و در صورت پوسیدگی سیم‌ها و خرابی فیوزها، نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

به گزارش نصر، سیدرضا طریقی‌نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نکته مهم دیگر استفاده نکردن همزمان و دایمی از یک سه‌راهی برق است زیرا سه‌راهی برق باید به صورت لحظه‌ای و موقت استفاده شده و از آتش گرفتن آن جلوگیری شود. 
وی با بیان اینکه متاسفانه نوسان برق طی روز گذشته باعث آتش‌سوزی یک خانه شده بود، اضافه کرد: این آتش‌سوزی با تلاش آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به طبقه دوم جلوگیری شد اما در صورتی که مردم توصیه‌ها را رعایت نکنند، احتمال تکرار این گونه حوادث وجود دارد. 
به گفته وی اصلی‌ترین نشانه اتصالی برق ساختمان پریدن فیوز و قطع برق است و از نشانه‌های دیگر نیز می‌توان به کم‌سو شدن چراغ به ویژه در زمان افزایش مصرف اشاره کرد. 
وی ادامه داد: قطع و وصل شدن برق، بوی سوختگی از پریز و کلید، سوختن کلید و پریز، کم‌شدن نیروی دستگاه‌های برقی و الکتریکی و گرم شدن دستگاه‌ها می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مربوط به سیم‌کشی ساختمان باشد. 

توصیه‌های ایمنی 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه بیان کرد: استفاده از فیوز محافظ جان در ورودی ساختمان‌ها، اجرای سیستم‌های اعلان حریق و اطفای حریق، استفاده از سرپیچ های استاندارد و فیوزهای مینیاتوری جزو توصیه های ایمنی در زمینه سیم کشی ساختمان است. 
طریقی‌نیا اضافه کرد: از دیگر موارد نیز می توان به استفاده از سیم‌های استاندارد با مصرف دستگاه‌ها، قطع کردن برق محافظهای لوازم برقی هنگام مسافرت، باز کردن جعبه تقسیم‌های برق هنگام نصب کاغذ دیواری و استفاده از سیم‌های استاندارد از نظر نمره سیم‌ها با توجه به مصرف دستگاهای برقی اشاره کرد. 
 انتهای پیام/
سیم‌کشی ساختمان باید به صورت دوره‌ای بازبینی شود  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار