وزیر جهاد کشاورزی:

به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم

1401/05/30 - 15:27 - کد خبر: 72239 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ در سال زراعی آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تداوم اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها و اهتمام تمامی بخش‌ها و بهره‌برداران، رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در کشور بدست آید.

به گزارش نصر، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز صبح در نشستی با حضور تنی چند از معاونان و مسوولان این وزارتخانه و نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از ۱۵ شهریور کشت پاییزه به ویژه گندم آغاز می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها کمک خواهد کرد و ۴۰۰ هزار کشاورز ایرانی نیز در دیم‌زارها مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.
وی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور را بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: ما باید تناوب کشت را به جای آیش جایگزین و آن را در سیاست‌های زراعی کشور دنبال کنیم.
ساداتی‌نژاد با بیان این که سه میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور در حال آیش است، اظهار کرد: ما باید به سمت کشت حبوبات در این اراضی برویم.
وی گفت: مجموع اراضی دیم در ۱۱ استان کشور ۸۰ درصد کل سطح دیم را تشکیل می‌دهد و استان‌های کردستان ۱۴.۶ درصد و خراسان رضوی ۱۲.۳ درصد اراضی دیم را به خود اختصاص داده‌اند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما باید ریسک کشت در دیم‌زارها را بپذیریم و به دنبال روش‌ها و فناوری‌های نو مانند باران مصنوعی، پیش‌بینی‌ها و ترویج و استفاده از تجربیات دنیا برای موفقیت در این زمینه باشیم.
وی در این نشست با اشاره به همکاری بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی ظرف ۴۰ سال اخیر درخشان‌ترین دوره‌اش را در پرداخت پول و تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری داشته است و امیدواریم این همکاری با قوت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/
به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار