خاندوزی؛

مرجعیت آموزش اقتصاد را از دست داده‌ایم

1401/05/30 - 13:27 - کد خبر: 72210 نسخه چاپی

نصر: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مسئله محور نبودن آموزش‌های اقتصادی ما موجب شده دانش آموزان از مراکز دیگری خارج از آموزش و پرورش نیازهای خود را برطرف کنند.

به گزارش نصر، سید احسان خاندوزی، در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم فرصت‌هایی را برای آشنایی معلمان و دانش آموزان با موضوع سواد اقتصادی داشته باشیم، گفت: اگر در گام دوم انقلاب اسلامی بنا داریم به سوی ۷ آرمان حرکت کنیم و با وجود تمام کارشکنی‌ها بنای آن را داریم که مسیر بلندمدتی را علیرغم سختی‌ها و موانع و دشمنی‌ها طی کنیم؛ مسیر سازی به زحمت شما بازمی گردد.
وی افزود: ما در تربیت افرادی که به مسائل امروز جامعه با نگاهی که مدنظر ماست، نگاه کنند؛ موفق نبودیم.
خاندوزی با اشاره به اهمیت مسئله محوری برای حل مشکلات فعلی کشور گفت: در نظام آموزش فعلی مسائلی برای تعلیم و تربیت وجود دارد که از نسل‌های قبل برای ما برنامه ریزی شده است؛ در حالی که دانش آموز، امروز برای حل چالش‌های پیش رویش و برنامه‌های بعد از فراغتش و برنامه‌هایی که در شهر و کشورش وجود دارد؛ نه توان تحلیل درستی از وضعیت اقتصادی دارند و نه چشم اندازی برای راه حل چالش‌ها بع همراه دارد؛ حتی دانش‌آموزان ما این قدرت را ندارند که در جهت حل مشکلات اقتصادی خانواده، محل، و شهر خود نقش آفرین باشند.
وی افزود: مسئله محور نبودن آموزش‌های اقتصادی ما موجب شده است که دانش آموزان از مراکز دیگری خارج از آموزش و پرورش نیازهای خود را برطرف کنند؛ در این زمینه ما مرجعیت آموزشی را از دست داده ایم.
وزیر اقتصاد و دارایی افزود: به دلیل اینکه آموزش مسائل اقتصادی از مراجع رسمی به مراکز غیررسمی منتقل شده است؛ افراد دیگری برای جوانان و نوجوانان ما تصمیم می‌گیرند و نوجوانان ما برای اینکه استقلال مالی خود را پیدا کنند گاهی سرمایه خانواده خود را تباه می‌کنند.
وی اظهار کرد: ما در وزارت اقتصاد و دارایی توانایی این را داریم که مراکزی را معرفی کنیم که بینش و مهارت نوجوانان را در حوزه سواد اقتصادی و سواد مالی کمک کنیم. امیدوارم بتوانیم کارگاه‌های حل مسئله اقتصادی داشته باشیم و المپیادهای گوناگونی را با این فضا ایجاد کنیم. می‌توانیم بینش لازم را برای حل چالش‌های اقتصادی به نوجوانان بدهیم.
خاندوزی با اشاره به تعاملات دو وزارتخانه اقتصادی دارایی و آموزش و پرورش گفت: با همکاری که با بانک مرکزی داشته‌ایم کمک کرده‌ایم مسئله بغرنج بانک سرمایه که نزدیک بود نامناسبی برسد حل و فصل کنیم تا بانک سرمایه مجدداً احیا شود و مراحل اجرای این زمینه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه گردش مالی وزارت آموزش و پرورش رسوبی را در بانک‌ها ایجاد کرده است، گفت: برای استفاده از اعتبارات بیشتر فرهنگیان شبکه بانکی کشور مکلف است از این منابع و امکانات استفاده کند.
خاندوزی خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این زمینه رخ داده موضوع بیمه فرهنگیان است. برای اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان فعال و پرثمر به کار خود ادامه دهد هر کاری از دستمان بربیاد؛ انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/
مرجعیت آموزش اقتصاد را از دست داده‌ایم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار