رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد:

لزوم حل مشکل اختلال در نظام داده‌ها و اطلاعات

1401/05/30 - 13:15 - کد خبر: 72205 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که یک‌ سال اخیر با آن مواجه شدیم، اختلال در نظام داده‌ها و اطلاعات است که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد گفت: یک علت، تنوع سامانه‌هاست که لازم است یکپارچه شوند.

به گزارش نصر، میثم لطیفی در دومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران از روز گذشته آغاز شده و تا ۳۱ مردادماه ادامه دارد، با بیان اینکه اگر جامعه، شرایط مطلوب نداشته باشد، نظام تعلیم و تربیت در آن موثر است گفت: وضعیت فعلی فرهنگی و آموزشی امروز ما محصول تصمیمات دیروز ماست و آینده نظام ما هم بستگی به تصمیمات امروز دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش از این حیث بسیار مهم است و باید مهم هم دیده شود؛ همگان معتقدند اولین و اثرگذارترین سرمایه یک کشور، سرمایه انسانی است و اداره این سرمایه در ید باکفایت معلمان و مدیران آموزش و پرورش است.  اینکه چه طور دانش آموزان را هدایت و مشاوره می‌دهیم در این زمینه اثر دارد.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه بر اساس مطالعاتی که از قبل صورت گرفته، الگوی حکمرانی ایرانی و اسلامی را در دولت در دست پیگیری داریم که مبتنی بر آموزه‌های عمیق ایرانی و اسلامی است گفت: کارهای پژوهشی در سال‌های قبل انجام شده و سه پایه دارد؛ عدالت محوری پایه اول است که باید در همه بخش‌های اداره کشور من جمله آموزش و پرورش ضرب شود.
لطیفی ادامه داد: عدالت در استخدام، ارتقاء، توزیع امکانات، بهره‌مندی از بیت‌المال از جمله موضوعاتی است که باید روی آن کار کرد و شعار دولت پیگیری همین مسئله است. پایه دوم، بهره‌وری، رشد و نسبت داده به ستانده است. نخست نیارمند تعریف بهره‌وری در هر بخش هستیم و دوم آنکه اندازه گیری کنیم در چه سطحی است و سوم چه کنیم که بهره وری افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه پایه سوم حکمرانی ایرانی و اسلامی، مردم‌پایگی است گفت: شعار دولت سیزدهم نیز مردمی‌سازی است. در سال‌های گذشته تلقی‌های ناقصی وجود داشته و بعضا تصور می‌شد مردمی‌سازی تنها ایجاد مدارس غیردولتی است. این در حالی است که به عنوان مثال اگر خیرین مدرسه‌ساز پای کار ساخت مدرسه نمی‌آمدند، امروز شرایط دیگری داشتیم و آموزش و پرورش امری به شدت مردمی است.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان اولویت اول بنده در این حوزه است و باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم. در سال‌هایی به دانشگاه فرهنگیان کم توجهی شده است. امروز از هر ظرفیتی و با همه محدودیت‌ها، برای تقویت دانشگاه فرهنگیان بهره می‌بریم.
وی تاکید کرد که باید برای ساماندهی و جذب نیروی انسانی به پژوهش محوری و آینده پژوهی توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: کارگروهی در این باره تشکیل داده‌ایم؛ بخشی از کمبود نیرو را بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ باید از محل سایر دستگاه‌ها تامین کنیم. در برخی دستگاه‌ها نیروی مازاد داریم. بخشی از نیروها باید از مسیر افزایش حق التدریس‌ها و بخشی را از مسیر تغییر الگوی نسبت صف و ستاد تامین کنیم. بخش دیگری نیز باید از راهکارهای جذب مستقیم تامین شود. قرار است این هفته به آن عدد و رقم نهایی برسیم و دسترسی نقطه ای داشته باشیم.
لطیفی ادامه داد: قریب به ۳۵ تا ۳۶ هزار مجوز استخدام از سال قبل برای آموزش و پرورش داشتیم. برای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار سهمیه داده شده است. مطلوب این است که جذب نیرو را به سمت دانشگاه فرهنگیان ببریم، زیرا آمادگی بیشتری برای تعلیم و تربیت دارند. ما اندازه بضاعتمان کمک می‌کنیم و یکی از دغدغه‌های اصلی ما دغدغه آموزش و پرورش است، زیرا ماموریت ها و مسئولیت های بزرگی دارد.
انتهای پیام/
لزوم حل مشکل اختلال در نظام داده‌ها و اطلاعات خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار