رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران:

هزینه‌های کاشت حلزون و گفتار درمانی رایگان شد

1401/05/30 - 12:49 - کد خبر: 72197 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: به دستور وزیر بهداشت، علاوه بر کاشت حلزون، هزینه های هتلینگ بیمارستانی، حق العمل تیم جراحی و جلسات گفتار درمانی نیز از طرف بیمار پرداخت نخواهد شد.

به گزارش نصر، سید حسین صفوی در جلسه بررسی مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر پروتزهای حلزون شنوایی بیماران ناشنوای کاشت حلزون شده، افزود: صف کاشت برای بیماران نیازمند باید حتی المقدور کوتاه شود لذا با توجه به هماهنگی‌های انجام شده امسال تعداد بیشتری پروتز تامین خواهد شد.
مزینانی، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی  وزارت بهداشت نیز در خصوص نحوه تامین قطعات یدکی پروسسور حلزون شنوایی گفت: تامین قطعات یدکی با استفاده از تسهیلاتی که اداره کل فراهم می‌کند اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی شرکت‌های نمایندگی سازنده پروتز حلزون شنوایی در خصوص نحوه ارسال و بازگشت قطعات تعمیری و تعویضی، جهت تسهیل در امر تامین قطعات تعویضی با مشارکت اداره کل تجهیزات پزشکی، همکاری گمرک جمهوری اسلامی، شرکت های نمایندگی و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی راهکارهایی ارائه و مقرر شده ساز و کارهای مربوطه از سوی نهادها و شرکت‌های ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.
جلسه بررسی مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر پروتزهای حلزون شنوایی بیماران ناشنوای کاشت حلزون شده برگزار و رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبرهای خوشی را برای بیماران نیازمند کاشت حلزون ارائه داد.
ایران از کشورهای پیشرو در کاشت پروتز حلزون شنوایی است، افزود: دو هزار پروتز شنوایی در سال گذشته برای افراد نیازمند تامین شده است.
انتهای پیام/
هزینه‌های کاشت حلزون و گفتار درمانی رایگان شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار