مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز:

گوشت در فروشگاه‌های کشتارگاه تبریز درجه‌بندی کیفیت می‌شود

1401/05/30 - 12:14 - کد خبر: 72190 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: برای اولین بار در کشور و برای حفظ منافع مصرف کننده، از این به بعد علاوه بر تعیین جنسیت در شناسنامه گوشت استحصالی، کیفیت آن نیز به صورت دقیق درجه‌بندی و در شناسنامه قید خواهد شد.

به گزارش نصر، کریم قدرتی افزود: در حال حاضر کشتارکنندگان وقتی دام زنده را از دامداران تهیه می‌کنند، درجه‌بندی کیفیت در خرید رعایت می‌شود اما متاسفانه در فروش این درجه‌بندی وجود نداشته و فقط در نوع نر و ماده ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: این اقدام موجب شده سودجوها از این موضوع سوء استفاده کرده و در این میان حقوق مصرف‌کننده ضایع می‌شود.
قدرتی ادامه داد: لازم است به نوعی با مشخص کردن کیفیت گوشت و البته به طبع آن قیمت عادلانه آن از تضییع حقوق شهروندان جلوگیری کنیم.
مدیرعامل کشتارگاه تبریز اضافه کرد: گوشت گوساله انواع مختلفی چون جوانه، کالباسی و ... و همچنین گوشت گاو ماده نیز انواعی چون تلیسه، دویه، کلسه، ماده حذفی و ... دارد که متاسفانه مردم پیش از این در موقع خرید از نوع آن اطلاعی نداشتند.
وی تصریح کرد: سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز با بهره‌گیری از کارشناسان و دامپزشکان خود، گوشت‌ها را به شکل پایلوت در فروشگاه‌های مرکزی و سطح شهر درجه‌بندی و عرضه خواهد کرد.
قدرتی در پایان تاکید کرد: شهروندان در موقع خرید گوشت از قصابی‌های سطح شهر، حتماً دقت داشته باشند لاشه‌های گاوی و گوسفندی ممهور و شناسنامه‌دار بوده و این یک مطالبه جدی شهروندان از قصابی‌ها و فروشگاه‌های دارای فروش گوشت بسته‌بندی شده باشد.
انتهای پیام/
 گوشت در فروشگاه‌های کشتارگاه تبریز درجه‌بندی کیفیت می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار