مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

پروژه تعریض اتوبان شهید کسایی به‌زودی آغاز می شود/ مصوبه دو هزار میلیاردی دولت برای بهسازی جاده‌های آذربایجان شرقی

1401/05/29 - 19:22 - کد خبر: 72138 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در خصوص تاخیر در اجرای طرح تعریض باند شمالی آزادراه شهید کسایی، گفت: اجرای این طرح نهایی شده، اما با تغییر شهردار تبریز اجرای عملیات به تعویق افتاد و با انجام هماهنگی های لازم بزودی عملیات اجرایی تعریض باند شمالی آزادراه شهید کسایی آغاز می شود.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی ضمن تشریح عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در سال گذشته، افزود: ما طرح راهداری محوری را آغاز کرده ایم و در این طرح شانه سازی و حذف نقاط حادثه خیز در اولویت قرار گرفته است. ما 20 نقطه حادثه خیز در جاده های استان را با امکانات و تلاش پرسنل خدوم راهداری را بدون اخذ بودجه جداگانه رفع کردیم.
وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت 82 پروژه راهسازی به ارزش حدود یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
علیزاده در ادامه با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان است، افزود: 10 هزار کیلومتر از راه های استان را راه های روستایی تشکیل می دهد و در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای بهسازی جاده های اصلی و فرعی استان مصوبه داشتیم و پیگیر تخصیص این اعتبارات هستیم.


 
وی گفت: تا پایان فصل کاری امسال 150 پروژه آسفالت راه روستایی در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری خواهد رسید و هم اکنون ۱۴۱ پروژه راه روستایی به طول ۷۶۵ کیلومتر با اعتبار بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در دست اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در آذربایجان شرقی دو پایانه مرزی داریم که خوشبختانه در سال گذشته با کاهش آمار همه گیری کرونا شاهد افزایش رونق در پایانه های مرزی بخصوص پایانه جلفا بودیم. در پایانه جلفا تردد کامیون های ترانزیتی از 200 دستگاه در روز به 500 دستگاه رسیده است.
علیزاده در ادامه از افزایش 26 درصدی تردد در جاده ای استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته توسط 94 دستگاه ترددشمار 350 میلیون تردد جاده ای ثبت شده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص تاخیر در اجرای طرح تعریض باند شمالی آزادراه شهید کسایی، گفت: اجرای این طرح نهایی شده، اما با تغییر شهردار تبریز اجرای عملیات به تعویق افتاد و با انجام هماهنگی های لازم بزودی عملیات اجرایی تعریض باند شمالی آزادراه شهید کسایی آغاز می شود.


 
این مقام مسئول اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری استان مصوبات لازم برای تکمیل نواقصات اتوبان کسایی اخذ شده است.
علیزاده در عین حال تاکید کرد: زیرگذرهای اتوبان کسایی استاندارد نیستند و زیرگذرهای موجود به غیر از دو مورد مسیل هستند، اما شهرداری تبریز از مسیل های موجود به جای زیرگذر استفاده کرده است.
وی در پایان با بیان اینکه تلفات جاده ای آذربایجان شرقی به طور متوسط ۱۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در چهار ماه امسال متاسفانه ۲۲۷ نفر بر اثر تصافات جاده ای فوت کرده اند که بیش از ۵۵ درصد این تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، واژگونی در اثر سرعت زیاد و سرعت غیرمطمئنه است.
علیزاده با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی افزود: امسال جابجایی زائران اربعین حسینی از سوی ناوگان مسافری آذربایجان شرقی جزو برنامه های این اداره کل بوده و پیش بینی شده حدود ۳۵ هزار نفر از زائران توسط ناوگان مسافری استان جابجا شوند.
انتهای پیام/
پروژه تعریض اتوبان شهید کسایی به‌زودی آغاز می شود/ مصوبه دو هزار میلیاردی دولت برای بهسازی جاده‌های آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار