معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش‌های مهارتی به زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

1401/05/29 - 17:40 - کد خبر: 72123 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان موجب افزایش تولید، کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش نصر، محمد کلامی، روز شنبه، 29 مردادماه، در جلسه شورای توسعه مهارت استان با بیان اینکه در بحث اشتغال زندانیان به دو بحث اقتصادی و اجتماعی می توان اشاره کرد، افزود: ارائه آموزشهای مهارتی به زندانیان موجب افزایش تولید و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و با ایجاد اشتغال به آنان در محیط زندان می‌توان از نیروی جوانی و فعال این قشر از جامعه در تولید ناخالص داخلی استان بهره برد که این امر اثرات خوبی در راستای درآمدزایی خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه، نیروی کار متخصص و ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی پرورش می‌یابد که می‌تواند چرخ‌های صنعت استان را به حرکت درآورد.
کلامی، ایجاد و برپایی نمایشگاه‌های توانمندی‌های مهارتی زندانیان را در محل ادارات کل استان در جذب کمک‌ها و فروش تولیدات با رویکرد حمایت از این قشر بسیار مهم و ارزشمند برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در هدف گذاری آموزش‌های مهارتی باید به سمت مشاغلی حرکت کرد که معطوف به نیاز بازار کار بوده و بتواند ارزش افزوده ایجاد کند.
انتهای پیام/
 آموزش‌های مهارتی به زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار