وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

اجرای سند تحول بنیادین، محور همه برنامه‌های آموزش و پرورش است

1401/05/29 - 16:00 - کد خبر: 72110 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین محور همه برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش است که در این راستا قرارگاه ویژه‌ای برای تعیین اولویت‌ها در وزارت آموزش و پرورش فعال شده است.

به گزارش نصر، یوسف نوری روز شنبه در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: مردمی‌سازی آموزش و پرورش و ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از اولویت‌های دولت مردمی ایران قوی است.
وی افزود: مفتخریم در نخستین سالگرد استقرار دولت مردمی، گردهمایی با حضور فرهنگیان و رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی برگزار می‌کنیم و مدیران حوزه ستادی آموزش و پرورش، سراسر کشور گردهم آمدند تا با هم افزایی در راستای اجرای برنامه دولت مردمی بسترساز ایران قوی باشند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دغدغه مندی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با رویکرد اسلامی سابقه‌ای به طول انقلاب اسلامی دارد؛ اگرچه در سال ۶۷ طرحی جامع به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اما متأسفانه اجرا نشد تا اینکه در سال ۹۰، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید و به عنوان یکی از اسناد افتخارآفرین در اردیبهشت سال ۹۲  یکی از سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: در ۱۱ سال گذشته زحمات زیادی در راستای اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین کشیده شد اما ناخرسندی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که همچنان از تحقق اهداف این سند فاصله زیادی داریم. اکنون اینجا هستیم تا نشان دهیم عزم خود را برای اقدامی محکم جذب کرده ایم.
میانگین سنی اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ۱۷ سال کاهش یافت
نوری با اشاره به مهم ترین اقدامات تحولی آموزش و پرورش براساس اولویت سند تحول بنیادین گفت: هماهنگ سازی واحدهای آموزش و پرورش با چارچوب های تحولی سند، گفتمان سازی مفاد اصلی سند، شناسایی، تربیت و شبکه سازی رهیاران تحول، راه اندازی مدارس الگوی تحول، تدوین لوایح قوانین لازم برای اجرای سند، ارزیابی و نظارت بر اجرای مفاد سند تحول بنیادین از مهم ترین اقدامات ذیل این راهبرد است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کااهش ۱۷ سال میانگین سنی اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر اولویت ها است که بر این اساس قرارگاه مجزایی برای بهره گیری این هدف راه اندازی شده است. توجه به مناطق محروم و روستایی با افزایش سهم دانش آموزان این مناطق در مدارس نمونه دولتی، اختصاص معلم آماده و ثابت به مناطق، تهیه و اجرای بسته های حمایتی برای تهیه زیرساخت های آموزشی و طرح تغذیه رایگان دانش آموزی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/
اجرای سند تحول بنیادین، محور همه برنامه‌های آموزش و پرورش است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار