شکست‌ناپذیری همسایه غربی

حریفی سرسخت برای فوتبال تبریز

1398/09/01 - 11:44 - کد خبر: 7209 نسخه چاپی

نصر: تیم نود ارومیه در یک سال گذشته برابر تیم‌های تبریزی نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور تیم تراکتور روز سه‌شنبه 5 آذر در ارومیه به مصاف تیم نود این شهر می‌رود.

تراکتور در مرحله قبلی تیم پاس همدان را 2 بر یک شکست داده و نود ارومیه هم در تهران با 2 گل از سد نیروی‌زمینی عبور کرده بود.

حالا تیم لیگ برتری تراکتور به مصاف نود ارومیه صدرنشین لیگ دسته یک ایران می‌رود تا یکی از 2 تیم به جمع 8 تیم برتر جام حذفی کشور راه یابد.

سابقه تراکتور در جام حذفی

تنها قهرمانی تیم تراکتور در فوتبال ایران در جام حذفی کشور به سال 1392 به دست آمده است.

تراکتور 3 بار هم به سال‌های 55، 73 و 96 به دیدار نهایی جام حذفی راه یافته بود که با شکست برابر تیم‌های ملوان انزلی، بهمن کرج و نفت تهران، از قهرمانی جام حذفی بازمانده بود.

تراکتور که به دنبال حضور در جام باشگاه‌های آسیا است و بهترین راه برای این تیم قهرمانی در جام حذفی است و قرمزپوشان تبریزی در مسابقات با تمام قوا به مصاف حریفان خود می‌روند.

تراکتوری‌ها امسال در لیگ برتر با 2 چهره مختلف ظاهر شدند. 7 هفته نخست در قامت مدعی قهرمانی با 5 پیروزی و 2 تساوی و قرار گرفتن در رده دوم و 3 هفته بعدی با 3 شکست متوالی و تنزل تا رده پنجم جدول.

با این اوصاف شاگردان دنیزلی به دنبال قهرمانی در جام حذفی هستند و هیچ حریفی را در این مسابقات دستکم نمی‌گیرند.

شگفتی‌سازی که صدرنشین لیگ دسته یک شد

نود ارومیه تیمی بود تا چند سال پیش در رده‌های پایه مسابقات کشوری بیشتر فعالیت داشت. سال گذشته امتیاز ماشین‌سازی در لیگ یک به باشگاه نود ارومیه اهدا شد تا شهر ارومیه بعد از سال‌ها در جام آزادگان ایران صاحب نماینده‌ای شود.

نود ارومیه در سال اول حضورش بیشتر به دنبال حفظ سهیه‌اش در لیگ دسته یک ایران بود و بالاخره هم موفق شد در این مسابقات بماند.

این تیم امسال در رقابت‌های لیگ دسته یک شگفتی‌ساز مسابقات بوده و در پایان هفته سیزدهم با 26 امتیاز در رده نخست جدول قرار داشته و مدعی صعود به لیگ برتر است.

نود ارومیه کابوس تیم‌های تبریزی

تیم نود ارومیه یک سال گذشته 7 بازی دوستانه و رسمی با تیم‌های تبریزی برگزار کرده است که نتیجه باورنکردنی 6 پیروزی و یک تساوی را به دست آورده است.

نود ارومیه در لیگ یک سال گذشته در تبریز با یک گل و در اورمیه با نتیجه 4 بر یک برابر شهرداری تبریز به پیروزی رسیده و امسال هم در هفته نخست 2 بر یک برابر علم و ادب به برتری دست یافت تا تمام بازی‌های رسمی برابر تیم‌های تبریزی را به سود خود پایان بخشیده باشد.

این تیم پیش از شروع لیگ دسته یک و لیگ برتر با تیم‌های ماشین سازی، علم و ادب و محتشم تبریز بازی‌های دوستانه‌ای انجام و هر 3 تیم را در تبریز مغلوب کرده بود.

در تنها بازی تدارکاتی برگزار شده تیم تراکتور پیش از آغاز فصل در تبریز، این تیم میزبان تیم نود ارومیه بود که این بازی هم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

بازی تراکتور با نود ارومیه در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود

تیم تراکتور روز 5 آذر در ارومیه به مصاف نود این شهر می‌رود.

ارومیه دارای 2 ورزشگاه است که هر 2 نواقصاتی داشته و سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بود که اگر یکی از 2 ورزشگاه پیش از بازی تراکتور و نود ارومیه نواقصاتش برطرف نشود، این بازی به استانی دیگر به غیر از آذربایجان‌شرقی منتقل خواهد شد.

هفته گذشته با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه افتتاح شد. دیگر ورزشگاه این شهر ورزشگاه قدیمی تختی با ظرفیت 10 هزار تماشاگر است.

ورزشگاه تختی ارومیه در شان این شهر نیست

وحید بیاتلو سرمربی تیم فوتبال 90 ارومیه گفت: وضعیت سکوهای ورزشگاه تختی نیز اصلا مناسب نبوده در حالی که این ورزشگاه نماد شهر ارومیه و دارای قدمت 50 سال است اما هیچ کس پیگیر مشکلات آن نیست و جایگاه VIP نیز برای روز بازی با تراکتور در جام حذفی مناسبی ندارد و اصلا فوتبالی در آنجا دیده نمی‌شود و همچنین جایگاه خبرنگاران نیز پیش‌بینی نشده است.

در مهر ماه هم عبدالله چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفته بود: اگر قرار بر برگزاری مسابقات در ورزشگاه تختی یا 15 هزار نفری ارومیه باشد، تا 5 آذر ماه، تمامی نواقصات مربوطه رفع می‌شود.

اظهارات کشتی‌گیر سابق تیم ملی پیش از افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری بوده و چمن گلی مشخص نکرده بود که اولویت بازی در کدام ورزشگاه است.

با توجه به اینکه ورزشگاه تختی در داخل شهر ارومیه است، شاید اولویت برگزاری با ورزشگاه شهید باکری باشد.

بالاترین سطح مسابقه فوتبال بین تبریز و ارومیه

فوتبال تبریز و ارومیه امسال و سال گذشته در لیگ یک با هم بازی‌هایی داشتند که به سود تیم شهر ارومیه به اتمام رسیده بود.

اما بالاترین سطح بازی‌های این 2 شهر به لیگ قدس سال 1368 و بازی ماشین‌سازی تبریز با پاکدیس ارومیه بازمی‌گردد.

در آن سال تیم پاکدیس شگفتی‌ساز فوتبال ایران تا نیم فصل بوده و یقیه همه تیم‌های گروه را در ارومیه گرفته و در نیم فصل در رده دوم جدول قرار داشت.

تیم استقلال تهران در ارومیه برابر پاکدیس به تساوی رسیده و نفت آبادان هم در این شهر مغلوب شد. با این وجود ماشین‌سازی در هر 2 بازی رفت و برگشت در ارومیه و تبریز برابر پاکدیس به برتری یک بر صفر دست یافت و جالب اینکه تنها باخت تیم پاکدیس در ارومیه برابر ماشین‌سازی بود.

تکلیف تماشاگران مهمان و میزبان

بازی نود ارومیه با تراکتور تبریز چه در ورزشگاه 10 هزار نفری تختی و چه ورزشگاه 15 هزار نفری باکری برگزار شود، قطعا ظرفیت ورزشگاه تکمیل می‌شود.

نزدیکی تبریز به ارومیه سبب خواهد شد تعدادی از تماشاگران تراکتور برای تشویق تیم خود از تبریز راهی ارومیه شوند.

تیم تراکتور در ارومیه و سایر شهرهای استان آذربایجان‌‌غربی طرفدارانی داشته و از طرفی تعدادی از تماشاگران میزبان هم برای تشویق تیم نود ارومیه راهی ورزشگاه خواهند شد.

هنوز مشخص نشده آیا در این بازی قانون 90 به 10 اجرا شده و یا ورزشگاه به صورت برابر در اختیار طرفداران 2 تیم قرار می‌گیرد.

گزارش از فرهاد فرهادپور

انتهای پیام/

حریفی سرسخت برای فوتبال تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار