وزیر بهداشت:

ذخیره ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا/ در طرح دارویار کمبود دارویی از ۱۰۰ به ۸۰ قلم کاهش یافت

1401/05/29 - 13:23 - کد خبر: 72082 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره داریم به همین خاطر فعلا خرید جدید انجام نمی دهیم و آماده صادرات به کشورها هستیم.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی روز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران بهداشت و درمان در مرکز همایش های رازی افزود: در حال حاضر واکسن کرونا به ونزوئلا صادر کردیم و آمادگی داریم به سایر کشورها نیز واکسن بفرستیم.
وی اظهار داشت: واکسن کرونا در آبان و آذر ۹۹، در دنیا تولید شد، اولین گروه واکسیناسیون اسپوتنیک بود که وارد کشور شد و هزار دز از این واکسن را کادر بهداشت و درمان تزریق کردند.
وی ادامه داد: کوواکس قرارداد ما را برای واردات واکسن کرونا  اجرا نکرد به ما واکسن ندادند، وقتی دولت تغییر کرد،  ۱۹ میلیون دز واکسن تزریق شده بود و حتی مردم برای تزریق واکسن به کشورهای دیگر مانند ارمنستان می رفتند، وقتی دولت سیزدهم شروع به کار کرد هیچ واکسنی نداشتیم بصورت مستمر با وزارتخانه های کشور، امور خارجه و سازمان هواپیمایی جلسه برگزار می کردیم، اول ۱۰ میلیون دز واکسن وارد کردیم و بعد بصورت هفتگی واکسن های زیادی به کشور وارد شد.
وزیربهداشت ادامه داد: مردم وارد صحنه شدند مراکز بهداشتی و درمانی، استادیوم ها و غیره به تزریق واکسن پرداختند، دانشجویان و جوانان علاقه مند در صحنه پوشش وسیع واکسیناسیون حضور داشتند و توانستیم روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز تزریق انجام دهیم و در هفته به حدود ۸ میلیون تزریق واکسن افزایش یافت.
وی تصریح کرد: بالای ۷۰۰ نفر مرگ و میر روزانه کرونایی،   حدود ۸ هزار بستری در آی سی یو و مراکز درمانی مملو از بیماران بود و واکسیناسیون توانست کمک شایانی کند، بطوریکه تا آذر ۱۴۰۰، ۱۳۲ هزار فوتی داشتیم، الان این میزان به ۱۴۳ هزار نفر رسید و به عبارتی دیگر امروز ۱۱ هزار فوتی با پوشش وسیع واکسیناسیون داشتیم و این موفقیت بزرگ برای ایران در دنیا است.
به گفته عین اللهی،  ایران کشور موفق در کنترل کرونا است  و حمایت مردم نیز در این زمینه نقش آفرین بوده است. اکنون بالای ۹۶درصد  تزریق  دز اول. بالای ۸۶ درصد دز دوم و بالای ۵۵ درصد دز سوم انجام شده است.
انتهای پیام/
ذخیره ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا/ در طرح دارویار کمبود دارویی از ۱۰۰ به ۸۰ قلم کاهش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار