خبر/

نمایشگاه نقاشی اوج رنگ در خانه فرهنگ تبریز برپا شد

1401/05/29 - 10:57 - کد خبر: 72055 نسخه چاپی

نصر: پنجمین نمایشگاه نقاشی بهرام افتخار با عنوان «اوج رنگ» در خانه فرهنگ تبریز برپا شد.

به گزارش نصر، در نمایشگاه نقاشی «اوج رنگ»، ۲۷ اثر نقاشی به سبک رئالیسم( واقعی گرایی) به روش رنگ روغن با موضوع طبیعت و مشاغل روستایی و همین طور افسانه های آذربایجان به نمایش گذاشته شده است.
آثار این نمایشگاه در مدت حدود سه سال و در زمان نقاهت این پیشکسوت نقاش تبریزی خلق شده است.
در نمایشگاه نقاشی یاد شده، آثار دیگری از افسانه های آذربایجان و صحنه هایی از داستان های مشهور جهان مثل پیرمرد و دریا و فریاد شکر گوزن به تصویر کشیده شده است.
هنرمند نقاش پیشکسوت تبریزی در حاشیه افتتاح نمایشگاه اوج رنگ گفت: از ۱۴ سالگی با رنگ و بوم آشنا شدم و تاکنون نقاشی را با عشق ادامه دادم.
بهرام افتخار با بیان اینکه متولد ۱۳۳۷ است، گفت: هنر نقاشی را نزد استادانی مثل استاد اصولی، زنده یاد سیاوش وثوقی، جعفر کهنمویی و اسماعیل باجانانلو تلمذ کردم و نقاشی با رنگ روغن را فرا گرفتم.
وی همچنین با اشاره به مشکلات برخی هنرمندان نقاش در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مواد اولیه نقاشی و طراحی باید مسئولان توجه ویژه‌ای به هنرمندان داشته باشند. 
وی افزود: نقاشی به شیوه رنگ روغن روی برزنت از کیفیت و عمر طولانی برخوردار است، اما چون گران شده، برخی از هنرمندان جوان نقاشی روی متقال را برگزیدند که به رشته نقاشی ضربه وارد می کند، زیرا علاوه بر کیفیت، قدمت و عمر آثار خلق شده را به شدت پایین می آورد.
افتخار یادآور شد: قیمت یک متر برزنت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، در حالی که قیمت متقال حدود ۶۰ هزار تومان می باشد؛ البته هنرمند نقاش بر روی هر وسیله ای می تواند علایق خود را نشان دهد و هنر خود را به رخ بکشاند، اما با این وضعیت پیش آمده، تاثیرگذاری و عمر آثار خلق شده کاهش پیدا می کند و به این ترتیب انتقال تجربه و تاثیر گذاری برای حال و آیندگان توسط آثار دچار مشکل می شود.
وی کاهش خرید آثار هنری را از دیگر مشکلات هنرمندان رشته های مختلف دانست و افزود: این مشکل هنرمندان را آزار می دهد.
پنجمین نمایشگاه انفرادی بهرام افتخار با عنوان «اوج رنگ» تا دوم شهریور ماه امسال در خانه فرهنگ تبریز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپا خواهد بود.
انتهای پیام/
 
 
نمایشگاه نقاشی اوج رنگ در خانه فرهنگ تبریز برپا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار