شماره سوم «نصر آذربایجان» منتشر شد

1401/05/28 - 18:48 - کد خبر: 72016 نسخه چاپی

نصر: شماره سوم ماهنامه «نصر آذربایجان» با نگاهی ویژه به موضوع انقلاب مشروطیت به چاپ رسید.

به گزارش نصر، در سومین شماره «نصر آذربایجان» که به مدیرمسئولی «امیر کریم زاد شریفی» و سردبیری «محمد سهرابی» در 114 صفحه به طبع رسیده و پیش روی علاقمندان قرار گرفته است، به موضوع سالگرد انقلاب مشروطیت در قالب پرونده ویژه با عنوان «رنسانس مشروطیت» توجه شده و میزگردی در این خصوص با حضور آقایان محمدعلی سبحان اللهی، اکبر تقی زاده، باقر صدری نیا و کریم میمنت نژاد برگزار و گفتارهای مختلفی از سوی متخصصین این حوزه به نگارش در آمده است.
گزارش ویژه این شماره «نصر آذربایجان» به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه تعلق گرفته است و مطالب مختلفی با موضوع بحران زیست محیطی دریاچه ارومیه به چاپ رسیده است. همچنین در ادامه بخش اجتماعی به چالش های خانواده ها در تربیت فرزندان پرداخت شده و گزارشی ویژه از روزگار غریب بیماران اعصاب و روان بیمارستان رازی تبریز به چاپ رسیده است.
در بخش سیاسی به موضوع توسعه آذربایجان و نقش کنشگران مرزی در بحث توسعه به قلم امیر کریم زاد شریفی، مدیرمسئول نصر آذربایجان تلنگری زده شده است و نیز در ادامه به بحث ضرورت پارادیپلماسی در سیاست همسایگی با قفقاز جنوبی نگاه ویژه ای به قلم دکتر حسین صوراناری پرداخته شده و همچنین در پایان این بخش به موضوع عملکرد شورای ششم و شهرداری تبریز از منظر جدیدی در پایان اولین سال دوره ششم نگاه شده است.
همچنین در بخش اقتصادی به موضوع توسعه آذربایجان در قالب گزارشی ویژه از سلسله نشست‌های «مسیر توسعه» توجه شده و درباره گره‌های کور توسعه صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه گزارش‌های مبسوطی ارائه گردیده است.
در بخش فرهنگی شماره سوم نصر آذربایجان شاهد گفتگویی خواندنی با استاد اردشیر رستمی با عنوان «تبریز بیر سئویم‌لی دردیر» هستیم و اردشیر رستمی در این گفتگو جملات ماندگاری درباره آداب، فرهنگ و هنر آذربایجان بیان کرده است. در ادامه بخش فرهنگ و هنر شاهد بررسی رویکردهای جدید هنر سینما و تئاتر آذربایجان به قلم فعالان این عرصه هستیم.
در بخش ورزشی جدیدترین شماره نصر آذربایجان، خبرنگاران این حوزه به اهمیت برگزاری سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان پرداخت کرده اند و گفتارها و نوشتارهای مهمی در این حوزه به نگارش درآمده است.
 

«نصر آذربایجان» هم اکنون در چهار مرکز کتابفروشی در سراسر سطح کلان شهر تبریز توزیع شده و علاقمندان به مطالعه دقیق این مطبوعه می‌توانند نسخه چاپی آن را از شعب شهر کتاب تبریز و همچنین کتابفروشی دهخدا تهیه کنند.

آدرس مراکز توزیع ماهنامه نصر آذربایجان به شرح زیر است:
۱) تبریز، خیابان امام، کوی 13 آبان، شهر کتاب
۲) تبریز، ولی عصر، ابتدای خیابان اوحدی مراغه‌ای، شهر کتاب
۳) تبریز، نصف راه، مجتمع ستاره باران، طبقه اول، شهر کتاب
۴) تبریز، سه راه طالقانی، بعد از تقاطع ارک جدید، نبش بن بست شقایق، کتابفروشی دهخدا
این گزارش می افزاید، مراکز جدید عرضه شماره جدید نصر آذربایجان در دیگر شهرها و استان ها متعاقباً اعلام می شوند. همچنین مخاطبان فرهیخته نصر آذربایجان می توانند به زودی نسخه الکترونیک شماره جدید این مطبوعه را از سایت nasrnews.ir و شبکه های اجتماعی نصر دریافت کنند.
انتهای پیام/
شماره سوم «نصر آذربایجان» منتشر شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار