رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی تبریز؛

باغ ۶ هکتاری « لاله» برای احیای باغ شهر تبریز تملک می شود

1401/05/28 - 11:10 - کد خبر: 72006 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی تبریز گفت: باغ ۶ هکتاری در منطقه «لاله» از سوی مدیریت شهری برای احیای باغ شهر تاریخی تبریز تملک می شود.

به گزارش نصر، پرویز هادی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  این اقدام در راستای حفظ باغات موجود تبریز در محدوده منطقه لاله شناسایی شده و مراحل تملک آن در حال انجام است.
وی با تاکید بر احیای باغ شهر تبریز برای کاهش آلاینده های جوی، اظهار داشت: بر اساس آمار موجود ۱۵۷ هکتار باغ در محدوده شهر تبریز وجود دارد و مطابق بررسی‌های انجام شده اکثر این باغات شناسنامه‌دار شده‌اند.
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی تبریز گفت: تملک باغات موجود در تبریز سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اولویت مدیریت شهری در این حوزه با موارد غیرنقدی و تهاتری است.
هادی، ادامه داد: برای تملک دیگر باغات نیز در جلسه ای با استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد شد با تغییر کاربری برخی اراضی، ارزش‌ افزوده حاصل از آن به سمت تملک باغات هدایت شود.
وی یادآوری کرد: متاسفانه به دلیل ارزش‌ افزوده بالا، مالکان باغات در مناطق ۱ و ۲ تبریز، با خشک کردن اشجار موجود در باغ ها اقدام به تغییر کاربری و تبدیل آن به اراضی مسکونی و تجاری می‌کنند.
انتهای پیام/
باغ ۶ هکتاری « لاله» برای احیای باغ شهر تبریز تملک می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار