خبر/

حذف پایتخت والیبال ایران از لیگ برتر

1401/05/27 - 21:54 - کد خبر: 71993 نسخه چاپی

نصر، تیم والیبال شهرداری ارومیه به عنوان تنها سهمیه لیگ برتری والیبال آذربایجان به دلیل مشکلات و حواشی فراوان از لیگ برتر حذف شد.

به گزارش نصر، تیم والیبال شهرداری ارومیه که همانند تیم تراکتور تبریز، نماد ورزش شهر ارومیه محسوب می شود و در ایران با تماشاگران پر شورش شناخته می شود، متاسفانه با بی مهری ها و بی کفایتی ها این تیم هم به سرنوشت تیمهای بزرگ آذربایجان دچار شد و پس از سالها درخشش در لیگ برتر از حضور در این رقابت ها حذف شد.
از سال‌های ۱۳۴۵ که به مرور ارومیه وارد تیمداری در والیبال ایران شد تیم‌های مختلف با نام‌هایی متفاوت به عنوان اسپانسر حامی باشگاه والیبال ارومیه شدند. از پاس ارومیه تا ساندیس و مقاومت، از سمن سو تا آذر پیام، از پگاه ارومیه تا فولاد و نهایتاً شهرداری ارومیه، نام‌هایی بوده‌اند که نماینده ارومیه تاکنون به خود دیده‌است.  با این حال شهرداری ارومیه از سال ۱۳۹۰  تیم داری در والیال را شروع کرده است و در اولین سال حضور خود در لیگ برتر واليبال مردان توانست رتبه سومی کشور را کسب کند ولی هزینه‌های بالای تیم داری در لیگ برتر و مشکلات مختلف مالی، شهرداری ارومیه واداشت تا از تیم داری  کناره گیری کند.
ناکامی شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال و بدهی میلیاردی به مربی و بازیکنان خارجی به همراه اعمال محرومیت توسط فدراسیون جهانی والیبال این روزها مشکلاتی را پیش روی تیم‌داری شهرداری ارومیه در والیبال ایجاد کرده است.
رییس سابق شورای شهر ارومیه در گفتگویی در خصوص این تیم  گفته بود: خبر حذف بودجه باشگاه صحت ندارد و قرار است جلسه خصوصی درباره وضعیت باشگاه، تیم داری و موارد والیبالی طی هفته جاری یا هفته آینده با حضور مدیران باشگاه و شهردار برگزار کنیم.
حجت الاسلام محمد خلیل پور افزود: نامه‌ای از استانداری آذربایجان‌غربی مبنی بر عدم تیم داری نهادهای دولتی ارسال شده است ولی تصمیم گیری در جلسه آتی است.
وی در خصوص بدهی باشگاه شهرداری ارومیه نیز اظهار کرد: اگر قرار بر میزبانی جام باشگاه‌های آسیا بود، باید بدهی پرداخت می شد با این حال با توجه به رتبه تیم در لیگ و عدم حضور احتمالی در جلسه آتی تصمیم گیری خواهدشد.
اما برخلاف صحبت های رئیس سابق شورای شهر ارومیه، امروز سخنگوی شورای شهر ارومیه با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کرد که شورای شهر ارومیه با صفر کردن بودجه این تیم در سال جاری اساسی ترین ضربه را به والیبال آذربایجان وارد کرده و این تصمیم هشت ماه پیش گرفته شده بود.
مصطفی زاده همچنین در پیام خود بیان کرد که فدراسیون والیبال هم با بهانه تراشی های خود در این ماجرا بی تاثیر نبوده و در راه حضور این تیم در لیگ برتر سنگ اندازی ها کرده اند.
گفتنی است تیم والیبال شهرداری ارومیه تا کنون سه بار نائب قهرمان و هفت بار عنوان سومی را در لیگ برتر والیبال ایران کسب کرده و به علت حضور تماشاگران پرشور در هر دیدار و کشف استعدادهای نام آشنای والیبال جهان شهرت جهانی دارد.
انتهای پیام/
حذف پایتخت والیبال ایران از لیگ برتر حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار