نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

رسانه‌ها اولویت  ذهنی و رفتاری ما را تعیین می‌کنند

1401/05/27 - 16:11 - کد خبر: 71975 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل ها از طریق رسانه انجام می شود. رسانه ها حکم قلب در جامعه دارند و تمام رگ ها و شریان‌ها از درون آن می‌گذرد؛ لذا باید برآنچه که وارد آن می‌شود و خارج می شود نظارت کامل صورت گیرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین سید "محمدعلی آل هاشم" در هفدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی  آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع)، با تبریک روز جهانی دنیای مجازی به تکنیک‌های اقناع اشاره کرد و گفت: ما در عصری که زندگی می کنیم که رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند؛ رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند چرا که مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه ها استفاده می‌کنند.
وی افزود: نسل کنونی جامعه از ابتدای حیات با رسانه‌ها بزرگ شده و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل بخش عظیم فرهنگ و ارزش ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت می‌کنند.
آل‌هاشم به دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل ها از طریق رسانه انجام می شود و نفوذ و تاثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه ها اولویت  ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، حداقل اینکه به چیزی فکر کنیم را به ما می آموزند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تبریک این روز به کسانی که در عرصه ارتباط، ارتباطات و فضای مجازی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: رسانه ها حکم قلب در جامعه دارند. تمام رگ ها و شریان‌ها از درون آن می‌گذرد؛ لذا باید برآنچه که وارد آن می‌شود و خارج می شود نظارت کامل صورت گیرد.
امام جمعه تبریز اذعان کرد: امروزه با عنایت به وجود ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله همچنین برگزاری صدها کنفرانس ها و سمینارها در رابطه با ارتباطات و ارتباطات موثر و تکنیک‌های مختلفی در جهت متقاعد سازی مخاطب ارائه می‌شود که این تکنیک‌ها در مذاکرات سیاسی، فرهنگی و  تجاری حتی ارتباط بین همسران یا والدین  و فرزندان می‌تواند تاثیرگذار باشد.
آل‌هاشم تاکید کرد: استفاده از این تکنیک ها نباید آزاردهنده و از پیش تعیین شده باشد، نباید فرد حس در دام افتادن کند و لازم است مخاطب نیز نقش فعالی در ارتباط ایفا کند و در نهایت پرسه متقاعد شدن و اقناع به شکل واقعی و حقیقی و نه صوری و شکلی ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان افزود: امیدوارم بحث رسانه و ارتباطات بتوانیم در محیطی که هستیم و در جایگاهی که هستیم به وظیفه خود عمل کنیم.
انتهای پیام/
رسانه‌ها اولویت  ذهنی و رفتاری ما را تعیین می‌کنند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار