مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مطرح کرد:

تنها 3.5 درصد اراضی کشاورزی سند دارند

1401/05/27 - 13:40 - کد خبر: 71945 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: تنها برای ۳.۵ درصد اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است که نشان می دهد وظیفه بسیار سنگینی داریم و باید با سرعت هر چه بیشتر در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی تلاش کنیم.

به گزارش نصر، محمد افخمی ظهر امروز در مراسم صدور سند برای زمین های کشاورزی اظهار کرد: با هماهنگی و تعامل با سایر سازمانها و ارگانهای می توانیم اهداف مجموعه خود را محقق نموده و در راستای پیشرفت کشور قدم های استواری برداریم.
وی افزود: باید همه با هم با اقدامی جهادی در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی همکاری کنیم تا بتوانیم به این دستاورد مهم در عرصه کشاورزی دست یابیم.
افخمی اجرای قانون جامع حد نگار را نیازمند همکاری و تعامل سایر سازمانها و ارگانها دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص سند دار کردن اراضی کشاورزی، ضروریست تا در کنار سازمان جهادکشاورزی و سایر ادارات تابعه اقدام کنیم و در بازدیدهایی که از برخی شهرستان‌ها داشتیم، همکاری مدیران جهادکشاورزی بسیار تنگاتنگ و دلسوزانه دیدیم و در برخی شهرستان‌ها نیز که مشکلاتی وجود دارد با هماهنگی بیشتر، روند اجرای طرح را تسریع خواهیم کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی برگزاری دوره‌های آموزش نقشه‌برداری را در روند اجرای این طرح دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ نفر در این دوره آموزش خواهند دید و مجوز نقشه برداری اخذ می نمایند و در آینده ای نزدیک تعداد نیروی انسانی در حوزه نقشه برداری را به بیش از ۳۰۰ نفر خواهیم رساند.
وی پیش نیاز موفقیت در اجرای سنددار کردن اراضی را هماهنگی، تعامل و وجود یک برنامه عملیاتی دانست و خاطرنشان کرد: وجود یک برنامه عملیاتی یک انسجام راهبردی به اجرای طرح خواهد داد و به سازمان ها و ادارات شهرستانها کمک خواهد کرد عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند از سوی دیگر البته عملکرد شهرستانها را به صورت مستمر ارزیابی خواهیم کرد و نتایج را در کارگروه استانی منعکس نموده و شهرستانهایی که عملکرد مطلوبی نداشتند باشند باید در این خصوص پاسخگو باشند.
افخمی افزود: موفقیت آذربایجان شرقی در حدنگاری و تثبیت اراضی ملی استان نشان می دهد این ظرفیت در استان وجود دارد که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی در خصوص سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز عملکرد موفقی را رقم بزنیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با ارائه آماری از سامانه جامع حدنگار و کاداستر کشور گفت: تا ۲۵ مردادماه حدود ۴۹هزار و ۹۸۳ قطعه به مساحت ۴۱ هزار و ۹۱۶ هکتار تثبیت شد که از این میزان تنها برای ۳.۵ درصد اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است که نشان می دهد وظیفه بسیار سنگینی داریم و باید با سرعت هر چه بیشتر در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید به صورت شبانه روزی تلاش کرد تا این قانون به سرانجام برسد، گفت: هر کسی نتواند وظیفه خود را در این زمینه انجام بدهد از قطار خدمت به مردم پیاده خواهد شد و او را کنار خواهیم گذاشت و کوچکترین ملاحظه ای در این خصوص نخواهیم داشت.
افخمی در پایان سخنان خود گفت: بهتر است قبل از اینکه نهاد نظارتی ما را برای عدم انجام وظایف بازخواست نماید، خود عملکردمان را ارزیابی کنیم.
انتهای پیام/
تنها 3.5 درصد اراضی کشاورزی سند دارند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار