مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی؛

"سد امند" به عنوان منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی مطرح می شود

1398/08/30 - 16:50 - کد خبر: 7194 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از بررسی دهکده سد امند به عنوان منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی خبر داد.

به گزارش نصر، "مرتضی آبدار" با بیان اینکه سدهای موجود در آذربایجان شرقی ظرفیت‌های گردشگری کمتر شناخته شده ای هستند که هر کدام قابلیت بالایی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در استان را دارند، گفت: منطقه "سد امند" یکی از همین ظرفیت ها است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاخص خوب توسعه گردشگری استان محسوب می‌شود.

آبدار، منطقه "سد امند" شهرستان شبستر را به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، نزدیکی به مسیر فرودگاه و راه آهن و فاصله کم تا شهر تبریز بهترین مکان جهت سرمایه‌گذاری طرح گردشگری، اقامتی و تفریحی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه "سد امند" تمامی ظرفیت های تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی را دارد، مقرر شده است این مهم در سطح ملی مطرح و بررسی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه نیز با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های استان در بخش گردشگری مخصوصا مناطق نمونه گردشگری، اظهار داشت:  هدف از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه صنعت گردشگری و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی برای گردشگران ورودی به استان است.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه های اجرایی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه چنین مناطق نمونه گردشگری است.

گفتنی است، آذربایجان شرقی از 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری در سطح استان برخوردار است.

انتهای پیام/

نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار