خبر/

معاون اول قوه قضاییه با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار کرد

1401/05/27 - 12:23 - کد خبر: 71920 نسخه چاپی

نصر: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در حاشیه برگزاری نشست روسای دادگاه‌های عالی کشورهای عضو سازمان شانگهای با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش نصر، در این دیدار طرفین ضمن اذعان به روابط سیاسی و اقتصادی خوب دو کشور خصوصا سفر متقابل روسای جمهور دو کشور، خواستار بکارگیری ظرفیت قضایی ایران و قزاقستان در همین راستا شدند.
تقویت موافقت‌نامه‌های مشترک امضا شده میان دو کشور، انتقال مشترک تجربیات، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، استفاده از نوآوری ها در دستگاه قضا و تلاش حداکثری برای رفع موانع موجود در راستای شکوفایی هر چه بیشتر روابط از دیگر موضوعات مورد گفت و گو میان دو طرف بود.
معاون اول قوه قضاییه در این دیدار با اشاره به پیشینه و وجوه مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران و قزاقستان، ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دوجانبه حقوقی و قضایی، ارتقاء نوآوری‌های نظام قضایی جمهوری اسلامی به خصوص در یک دهه اخیر و آثار مثبت آن در حوزه قوانین شکلی و ماهوی جزایی و در این میان نقش مثبت بکارگیری فناوری‌های نوین و هوشمند را ظرفیت قابل اعتنایی در تنظیم و ارتقا روابط قضایی دو کشور قلمداد کرد.
حجت الاسلام مصدق افزود: روابط خوب اقتصادی و سیاسی بین دو کشور چنانچه با پشتوانه همکاری حقوقی و قضایی همراه باشد، طبیعتاً می‌تواند نتایج ارزنده‌ای برای دو کشور در پی داشته باشد.
انتهای پیام/
معاون اول قوه قضاییه با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار