در تحریریه نصر مطرح شد؛

حمله تند "برگی" علیه "رشیدی" / از این پس پشت پرده ها را تبیین خواهم کرد

1401/05/27 - 11:38 - کد خبر: 71910 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر آمدن ما به مجموعه «نصر» ده دلیل داشته باشد، یک دلیل آن عذر خواهی است؛ عذر خواهی بابت اینکه اگر فردی از اعضای شورای شهر مطلبی را گفته باشد نظر شخصی آن فرد بوده و نظر شورا نیست.

به گزارش نصر، حجت الاسلام "رسول برگی" با حضور در تحریریه نصر به مناسبت روز خبرنگار به خبرنگاران این رسانه تبریک گفته و افزود: با توجه به اینکه روز خبرنگار امسال مصادف با روز عاشورا شد به همین جهت نتوانستیم از خبرنگاران تجلیل کنیم.
وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم تا به سراغ اصحاب رسانه رفته و عزیزانی که با قلم خود در پیشبرد اهداف شهری تلاش کرده و با پیشنهاد ها و انتقاد های سازنده و منصفانه خود ما را همراهی می کنند تقدیر کنیم.

 نقد نباشد؛ استبداد حاکم می شود
برگی گفت: بدون تعارف آماده نقد بوده و معتقدیم اگر انتقاد در جامعه نباشد استبداد و تخریب به وجود می آید.
وی با اشاره به یادداشت سردبیر نصر که در روز های اخیر منتشر شده بود، گفت: اگر امروز برای تجلیل به مناسبت روز خبرنگار سراغ شما آمده ایم و اگر آمدن ما به مجموعه «نصر» ده دلیل داشته باشد، یک دلیل آن عذر خواهی است؛ عذر خواهی بابت اینکه اگر فردی از اعضای شورای شهر مطلبی را گفته باشد نظر شخصی آن فرد بوده و نظر شورا نیست.
وی ادامه داد: مسئله حرکت های پوپولیستی یا حرکات تشنج آفرین در شورای شهر تبریز وجود دارد و عده ای حاضرند سرتاسر بازار امیر تبریز در آتش بسوزد و برای آن عده یک دستمال باقی بماند، برای این افراد مهم نیست که در شهر تشنج به وجود آمده، افکار مردم تحت تاثیر اخبار منفی قرار گرفته و بار روانی ایجاد می کند.
وی افزود: ما با انباشت مشکلات دوره های گذشته روبرو هستیم، در قضیه اسدگولی هم باید به این نکته اشاره کنیم که قبلا در این رابطه صحبت کرده ایم، این محل را اداره کل راه و شهرسازی استان بابت سهم شهرداری تبریز تحویل داده است این محل باید به صورت تملک شده و خالی در اختیار شهرداری قرار می گرفت، متاسفانه ما محلی را صاحب شدیم که آن محل به صورت غيرمجاز ساخت و ساز شده است، بخاطر اینکه به شان مردم حرمت قائل بوده و نمی‌خواهیم مشکلی برای مردم به وجود آید، بار ها آقای شهردار در جلسات با شهرداران مناطق گفته اند سعی کنید به ما ظلم شود نه به مردم؛ نه اینکه تبانی کنید اما سعی کنید ظلم به شهرداری باشد و مردم برگ برنده باشند.
برگی با بیان اینکه؛ این محل پس از طی مراحل قانونی با حکم معاون دادستان تخریب شده است؛ اذعان داشت: رسانه همیشه پروسه قانونی خود را طی کرده و هر زمان که لازم به تذکر بوده انجام داده است.
 
 
برخی ها نمی خواهند شهردار موفق دیده شود!
رئیس شورای اسلامی شهر تبری افزود: گاها برخی افکار وجود دارد که نمی‌خواهیم شهردار، شهردار موفقی دیده شود و کارنامه موفقی داشته باشد و نشان بدهیم که اگر بجای این نفر دیگری شهردار می‌شد وضعیت بهتر بود.
وی خطاب به سردبیر نصر، گفت: شما در این یادداشت از کل اصحاب رسانه دفاع کرده اید و این صرفا به نصر نیوز ارتباطی ندارد.
رییس شورای شهر تبریز با اشاره به انتخابات کمیسیون در سال دوم شورا گفت: در قضایای انتخابات کمیسیون با وجود اینکه رئیس شورا اختیاراتی داشته و می‌تواند به دلخواه چینش کند وارد نشده و از اعضا خواسته ام که به صورت کتبی اعلام آمادگی کنند.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان به کسی نگفته ام که چرا در شش کمیسیون عضو هستید یا تعداد را باید کمتر کنید.
برگی اضافه کرد: وقتی به کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی رسیدیم فکر نمی‌کنم کسی از اعضا بیشتر از من تمایل به حضور در این کمیسیون را داشته باشد، این را نیز نشان داده ام، به عنوان مثال مطالبه بانک شهر، محکومیت صدا و سیما و دیگر موارد، در این کمیسیون 5 نفر بوده و قبلا اعلام آمادگی کرده بودیم، آقای احمدی در لحظات آخر شفاهی اعلام آمادگی کردند که کار به رای گیری کشید، اگر من نحوه انتخاب را مهندسی کرده بودم باید انتخاب می‌شدم نه اینکه آقای احمدی رای بیشتری از من داشته و من از راهیابی به این کمیسیون باز می ماندم، آیا به این روند اعتراض کردم؟ اگر من با اعضا قبلا صحبت می‌کردم باید انتخاب می‌شدم نه اینکه کسی مانند آقای اسوتچی 9 رای داشته باشد، اسوتچی که به شخصیت همه اعضا توهین می‌کند! وقتی نام من حذف شد هیچ اعتراضی نکردم و به رای اعضا احترام قائل شدم.
وی تصریح کرد: قانونا باید در یکی از کمیسیون ها عضو بودم، تنها کمیسیونی که باقی مانده بود کمیسیون عمران بود و در کمیسیون عمران اعلام آمادگی کردم؛ در بین اعضای 6 نفره ای که اعلام آمادگی کرده بودند و کار به انتخابات کشیده شد برخی اعضا همچون آقای صادقی می‌توانستند به نفع آقای رشیدی کنار بروند... در صورتی که قبل از انتخابات دوست آقای رشیدی کناره گیری نکرده و رای گیری انجام شد، آقای رشیدی که در این بین رای نیاورد چطور شد که در این کمیسیون مهندسی انتخابات صورت گرفت.

رشیدی مستندات ارایه دهد
برگی با اشاره به اظهارات اخیر "روح اله رشیدی" گفت: نامه ای به ایشان خواهم نوشت و در آن قید خواهم کرد که اگر مستنداتی دارید که من در انتخابات تقلب کرده ام به مردم ارائه بدهید تا من هم آن را متوجه شده و سپس مرا به محاکم قضایی معرفی کنید، نه اگر چنین نیست باید عذر خواهی و اعلام کنید که اشتباه گفته اید، اگر این کار انجام نشود روال قضایی و شکایت برای بنده باز بوده و می‌توانم اقدام کنم.
وی اضافه کرد: اینکه نوشته اید برگی در وسط کار کمیسیون عمران سال اول استعفا داده و چندین مدت قبل از آن غایب بوده اید.
وی خطاب به رشیدی گفت: ای کاش این را هم به مردم بگویید که چرا استعفا دادم، زمانی که من نمی خواستم تشنج بوجود بیاید و به مردم چیزی نگفتم.
برگی ادامه داد: زمانی که من در کمیسیون عمران استعفا دادم شهردار وقت آقای رنجبر بود، بحث پل های ارتش، فروزنده، باغمیشه و دیزل آباد مطرح شد؛ در کمیسیون اعلام کردیم که چرا بحث پیشرفت عمرانی پل ها متوقف شده است؟ پیمانکار پل ها را آوردیم و از آن سوال کردیم، پیمانکار جواب داد باید این پل ها را در عرض 6 ماه تمام می کردم، اما مطالعات انجام شده شما دارای اشتباهاتی بوده است که گناهی مرتکب من پیمانکار نیست، از طرفی روزی که من با شما قرارداد بسته ام قیمت آهن آلات با قیمت کنونی تفاوت زیادی داشت، اکنون با چه بودجه ای میتوانم این پل ها را بسازم؟ چه کسی مطالعه عمرانی این پل ها را انجام داده است؟ شرکت نمودار، در آن زمان رئیس شرکت نمودار آقای رنجبر شهردار سابق تبریز بوده است، در کمیسیون مطرح کردیم که باید آقای رنجبر به این سوالات جوابگو باشد و مطالعات پل ها را به کمیسیون ارائه کند در حالی که آن روز وقتی نام آقای رنجبر در کمیسیون مطرح شد سریعا بایکوت کرده و اعلام کردند به زمان دیگری نگه دارید؛ سریعا یک پرونده دیگری بنام آذرپارک وارد کرده و آن را مطرح نمودند.
رییس شورای شهر تبریز اظهار داشت: در آن زمان به آقای رشیدی گفتم اجازه دهید اول موضوع پل ها حل شود سپس به موضوع آذرپارک بپردازیم، دو ماه هر هفته کارشناسان کمیسیون و همکارانم شاهد هستند که در جلسات اعلام کردم آقای رنجبر را دعوت کنید تا به این موضوعات پاسخ بدهند که هر سری بهانه آوردند، دو ماه بعد به آقای رشیدی گفتم قرار است به تهران سفری داشته باشم و در جلسه کمیسیون غایب خواهم بود که همان جلسه ای من غایب بودم ایشان آقای رنجبر را به کمیسیون دعوت کرده و کارشناسان هم به پاسخ های ایشان راضی نشده بودند، این مسائل پیش آمد که بنده در وسط راه استعفا دادم.
وی تصریح کرد: برای پل دیزل آباد طرح مطالعاتی آورده و اعلام کرده اند که مشکلی نداشته و می‌توان عملیات عمرانی احداث پل را آغاز کرد در حالی که بعد از حفاری به لوله فاضلاب رسیده اند، دو برابر هزینه پل را باید به لوله فاضلاب خرج کنند تا بتوان آن را حل کرد، این چه مطالعه ای است که انجام شده و بابت این مطالعه آقایان پول گرفته اند.
برگی تاکید کرد: بعد از آن موضوع را به جلسه شورای شهر کشیدیم و از آقای شهردار خواستیم پاسخ بدهند، آقای شهردار حین سخنرانی و گفتن بسم الله الرحمن الرحیم برق ها رفت و ارواح خبیثه برق را قطع کردند! و نهایتا گزارشی ارائه نشد، بعد از اتمام جلسه با شرکت برق تماس گرفتم که برق میدان ساعت قطع شده است؟ جواب دادند که اصلا در آن منطقه قطعی برق نداشتیم!
وی با اشاره به حاشیه کشاندن برخی اعضا در چنین مواقعی گفت: این موضوع را اکنون به جنجال بکشانم و تشنج بیافرینیم؟ در حالی که می‌توانستم استفاده های بهتری از این قضیه کرده باشم.
 

 
مظلوم نمایی برخی ها برای برندسازی
وی خطاب به رشیدی؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز  گفت: اقای رشیدی اگر شما در جلسه استیضاح شهردار سابق حضور داشته و در جلسات انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری بودید پس بیخود کرده و به دیوان عدالت اداری شکایت می کنید که آقای هوشیار بصورت غیرقانونی انتخاب شده و باید آقای رنجبر به جای قبلی شان برگردند! این شکایت با همکاری آقای احمدی انجام شده است.
 
میخواهید با این شهر چه کنید؟
دیگر اجازه تداوم این نوع نگرش و تفکر را نخواهیم داد و از این پس تبیین خواهیم کرد، یک سال است که حرفی نزده و صبر کرده ام و کلمه ای را باز نکرده و احترام اعضا را نگه داشته ام.
برگی با اشاره به اینکه تاکنون صبر کرده و چیزی نگفته ام توضیح داد: توهین نه اما تبیین خواهم کرد، زمانی که به آقای شهین باهر اجبار کرده اند کتاب های ایشان را خریداری کرده و به ایشان برگردانده و در مساجد بخاطر رای پخش کنند باز خواهم کرد و مدارک آن ها را نشان خواهم داد و تا آخر تبیین خواهم کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با اینکه آیا مردانگی خود را در تیم خودتان هم نشان خواهید داد و به تخلفات این اعضا خواهید پرداخت؟ با نزدیک ترین افراد خانواده ام نیز دعوا کرده ام، به هیچ عنوان با کسی تعارف ندارم، به کار تشکیلاتی کاملا مطیع هستم اما به کار حزبی و جناحی اگر کار صحیح باشد خواهم بود در غیر اینصورت رای منفی خواهم داشت.
وی با اشاره به انتخابات ریاست شورای شهر گفت: من در این انتخابات رئیس شورا نیز به همه اعضا اعلام کردم که جمع شده و بصورت اجماع یک نفر را انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: تا آخر شب (توسط یک نفر) پیام دیگری به من دادند که ما 6 نفر به دو شرط می‌توانیم به شما رای بدهیم و با یک رای خودتان 7 رای بوده و رئیس می‌شوید و از آن طرف نیز هر کسی که بخواهد می‌تواند به شما رای بدهد.
برگی تصریح کرد: یکی از آن شروط حذف فیزیکی آقای دبیری از شورا بود که به آنها گفتم اگر شکایت قانونی در این راستا در دست دارید بروید و شکایت کنید، دومین شرط این بود که باتوجه به اینکه به آقای هوشیار میدان داده اید نیاز است هر از گاهی به آقای هوشیار شوک داده و بگوییم که در این شهر شورایی نیز وجود دارد، به آنها گفتم که به آقای هوشیار گفته ام بروید و شهرداری کنید و این را به آقای رنجبر هم گفتم اگر یادتان باشد آقای رنجبر اعلام کرده‌اند که برگی در انتسابات یک نفر را هم به بنده معرفی نکرده است، به آقای هوشیار هم همچنان که به آقای رنجبر گفته بودم بیان کردم که به شما نخواهم گفت فلانی را بردارید و دیگری را به جای او بگذارید.
وی به آمار نامه های نوشته رشیدی در زمان تصدی رنجبر شهردار سابق تبریز گفت: نامه های آقای رشیدی در زمان تصدی آقای رنجبر را نگاه کنید جمعا 5 مورد است از وقتی آقای هوشیار آمده است بالای 25 مورد نامه نوشته اند! آیا در زمان آقای رنجبر کل مشکلات حل‌ شده بود؟
وی افزود: آقای اسوتچی در زمان آقای رنجبر دو بار به حراست حمله کردند و کلمه ای درباره آقای رنجبر حرف نزدند، در زمان آقای رنجبر حقوق ها به موقع پرداخت می شد؟ و اصلا در محلات ما مشکلی وجود نداشت؟ پس چرا در آن زمان شب نامه نمینوشتند و حرفی نمی‌زدند؟
 
اسلام علوی و اسلام نهروانی
برگی خاطر نشان کرد: چطور شد وقتی که آقای هوشیار آمدند مشکلات شهر به یکباره زیاد شدند؟ این واقعا یک بد سلیقه ای است، اگر در این شهر قرار است در رابطه با تقابل دو اسلام صحبت کرد به نظرم باید در رابطه با اسلام علوی و اسلام نهروانی صحبت کنیم! نه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی.
باید در محور اسلام علوی و اسلام نهروانی صحبت کنیم، این بد سلیقه ای است که کسی بر مسند مسئولیت نشسته و صدایمان در نمی آید، زمانی که کس دیگری می آید شب نامه ها آغاز و سکوت شکسته می‌شود.
وی ادامه داد: من در دانشگاه حقوق تمام کرده ام، آقای رشیدی تخصصشان در چه حوزه ای است؟ لااقل بنده در رابطه با نحوه قرارداد های عمرانی در کمیسیون عمران حرفی برای گفتن دارم اما کسی که فارغ التحصیل علوم اجتماعی است چه؟ چه ربطی دارد؟ ایشان در کدامین کالج معروف دنیا تحصیل کرده اند که ما بی خبریم و حذف ایشان از کمیسیون عمران ضایعه سنگین است؟ ما راضی نبودیم ایشان حذف شود.
وی اضافه کرد: اتفاقا آن‌ها (اقلیت) مهندسی انتخابات کردند تا در کمیسیون تحقیق، نظارت بوده و پاپیچ شهردار باشند.
برگی خطاب به رشیدی بابت اظهارات اخیرش گفت: اگر ایشان ثابت کنند که من در انتخابات کمیسیون ها نقشی داشته ام از شورا استعفا داده و در محاکم قضایی حاضرم جوابگو باشم.
وی تاکید کرد: لطفا به مصوبات کميسيون عمران در طی یک سال گذشته نگاه کنید، مصوبات با برنامه مطالبه تفاوتی نداشته و دو سه مورد مطلب جذاب اعم از ساختمان پزشکان و آذرپارک پیدا کرده بودند که آن ها را مطرح می کردند، پس دیگر موضوعات چه می شود؟ زمانی که آقای رنجبر به اتاق ما آمده و شما بعنوان رئیس مرکز پژوهش‌های شورا انتخاب شدید چرا در آن زمان بنده قبول کرده و به شما رای دادیم ولو اینکه نظر شما را نسبت به خودمان می دانستیم، تعارض منافع است که عضو شورا در مرکز پژوهش‌ها مستقر باشد، این تعارض منافع است اما حرفی نزدیم چون نمی‌خواهیم تشنج بیافرینیم.
وی خبر داد: در جریان هستید که با بانک شهر بصورت شدید درگیر بوده و خوشبختانه به کمک خدا توانستم کار را جلو ببرم، چطور شد که آقای رشیدی بدون اینکه من بعنوان رئیس هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای شهر پنج نفر را به بانک شهر جهت اخذ وام 80 میلیونی معرفی کرده اید؟ و تنها یک رونوشت ارسال کردید، من این موضوع را باز کرده و در پیش همه اعضا میگفتم که آقای رشیدی چنین کاری کرده اند؟ در حالی که من با بانک شهر دعوا میکنم، حرف های ناگفته بسیاری وجود دارد که در جلسات آتی باز خواهند شد.
وی در رابطه با غیبت اعضای شورای شهر، خاطرنشان کرد: قانون در رابطه با غیبت اعضا چه می‌گوید؟ وقتی فردی غایب یا با تاخیر می رسد در همان جلسه باید تصمیم گرفته شود که تاخیر این عضو را موجه یا غیرموجه حساب کنیم، در رابطه با قانون غیبت هم همینطور است، بعد از غیبت در اولین جلسه علنی باید اعلام کنیم که این فرد در جلسه قبلی غایب بوده و اعضا نسبت به موجه یا غیرموجه بودن آن اعلام نظر نمایند به شرطی که مرخصی و از قبل اعلام نکرده باشند.
وی ادامه داد: آقای دبیری روزی نشده است که قبل از غیبتشان به ما اعلام نکرده و مرخصی کتبی نگرفته باشند.
برگی گفت: چه کسی باید بگوید که عضو شورا غیبت دارد؟ رئیس شورا ناظر بر اعمال شورا نیست، بلکه کمیسیون تحقیق و نظارت باید به این موضوع رسیدگی کند، آقای دهقان‌نژاد چرا شما به این موضوعات پرداخت نکرده اید؟
وی تصریح کرد: تمامی غیبت های آقای دبیری از قبل اعلام شده اند، رسیدگی به غیبت جز وظایف کمیسیون تحقیق و نظارت بوده و جز وظیفه دبیر جلسه است که هر دو از هم نظران به حذف آقای دبیری هستند، دست های پشت پرده در حال سایه اندازی هستند.
وی در ادامه به عملکرد شهردار پرداخت و گفت: آقای هوشیار از زمانی که آمده اند به همه مدیران گفته اند که به همه شما فرصت داده و انتظار کار داریم، با هیچ کس عقد اخوت نداشته و مهلت داده اند تا مدیر خود را نشان داده و کار انجام دهد.
کدام شهردار را دیده اید که به داخل پارک ها آمده و به وضعیت آنها نگاه کند؟
وی افزود: اما در زمان سابق کارمندان شهرداری می‌گویند دو سه نفر از اعضای شورا بودند که بعد از اینکه کارمندان از شهرداری خارج می شدند این اعضا کیف به دست وارد ساختمان شهرداری شده و تا 12 ‌با شهرداری بودند اما اکنون چنین چیزی وجود ندارد، حتی اگر آقای هوشیار هم عملکرد خوبی نداشته باشد از ایشان هم سوال خواهیم کرد.
وی در پایان با اشاره به تخلیه ساختمان عمارت ساعت گفت: صحبت شده و قرار شده است تا شش ماهه سال آینده به شهرداری منطقه یک برویم و در آنجا مستقر شویم، منطقه یک هم به ساختمان دیگری منتقل خواهد شد.
انتهای پیام/
 حمله تند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   وحید   سال پیش  

آقای برگی شما بگید ماست سفیده ما باور نمی‌کنیم!
پژوهشیار