خبر/

رونمایی از جدیدترین محصولات پزشکی در تبریز

1401/05/27 - 11:15 - کد خبر: 71906 نسخه چاپی

نصر: آیین رونمایی از دو محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی شرکت های فنالور مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هجدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی پزشکی ایران – تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در این مراسم محصول فناور ظروف کشت سلول و بافت محصولی از شرکت فناور آرکا پژوهان آریانا و تخت احیای نوزاد محصولی از شرکت فناور سینا حمد آریا  رونمایی شد.
 پرویز شهابی-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز- در حاشیه رونمایی از محصولات فناور این دو شرکت اظهار کرد: خرید محصولات فناور توسط سازمان ها، ادارات و شرکت های استان می تواند مسیر فروش این محصولات در سطح کشور را تسهیل کند.
وی گفت: شرکت ها می توانند با شرایط ویژه و با تخفیف های خاص محصولات خود را در سطح استان ارائه کنند تا به مرور شاهد رونق بازار این محصولات در سراسر کشور باشیم.
مسلم نجفي - معاون  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز- نیز در این آیین با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور باید به صورت عملی صورت گیرد.
محسن رشيد، مدیر عامل آركا پژوهان آريانا  و تولید کننده محصول ظروف كشت سلول و بافت نیز با اشاره به ویژگی ها این محصول گفت: ظروف كشت سلول به منظور رشد دادن سلول و بافت در دانشگاه ها، پژهشگا ه ها، مراكز ناباروري ، مراكز واكسن سازي و داروسازي مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: وجود فرمولاسيون اختصاصي در كف اين ظروف يه سلول ها اين امكان را مي دهد تا به كف ظروف اتصال پيدا كرده  و رشد کنند.
 رشیدی با اشاره به وارداتی بودن این محصول اظهار کرد: اين ظروف يه صورت كامل وارداتي بوده و مشابه  داخلي ندارد، اما با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر این محصول به صورت انبوه تولید می شود.
غضنفری، مدیرعامل فناور سینا حمد آریا  و تولید کننده محصول تخت احیای نوزاد نیز در خصوص ویژگی های خاص این محصول گفت: تخت احیای نوزاد با نام تجاری لیونا و قابلیت های منحصر به فرد طراحی و تولید شده است.
وی افزود: این محصول در بخش NICU واتاق عمل  جهت احیا و مراقبت نوزادان تازه متولد شده کاربرد دارد.
گفتنی است هجدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی پزشکی ایران – تبریز به مدت چهار روز از 25 تا 28 مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.
انتهای پیام/
رونمایی از جدیدترین محصولات پزشکی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار