گزارش اختصاصی نصر/

تصاویر | کاخ ایلامور استانبول + فیلم

1401/05/26 - 17:48 - کد خبر: 71861 نسخه چاپی

نصر: کاخ ایهلامور (Ihlamur Pavilion)، مکانی که میتوانید چند ساعتی در آن قدم بزنید و از بوی خوش درختان زیرفون لذت ببرید و حتی یکفنجان چای زیرفون(در زبان ترکی ایهلامور) میل کنید.

به گزارش نصر، این پارک زیبا با دو قصر بین سال های 1849 تا 1849 توسط سلطان عبدالمجید به عنوان یک عمارت برای استراحتی تابستانی در منطقه بشیکتاش استانبول ساخته شده است و وی در کاخ پذیرای برخی از میهمانان خود بوده است.


 بنای اول با نام Merasm Pavilion به معنای کاخ مراسم که برای مزبانی از مهمان ها ساخته شده است، نام دارد و بنای دوم که کوچکتر و ساده تر است، Pavilion Maiyet که دربار سلطان یا حرم او در -نجا مستقر می شد، نام دارد.


از بین این دو بنا، قصر مراسم تزئیناتی پر زرق و برق تر و بزرگ تر با راه پله بزرگ با دارد، این بنا به صورت یک طبقه مستطیل است و از سنگ مرمر با تزئینات برجسته ساخته شده است و طرح هایی از گل ها ، برگ ها، منحنی های "C" و "S" و گلدانهای پر از گل و میوه از نقوش برجسته این تزئینات هستند.
 

 
بنای دوم ساده تر و کوچکتر است و در سمت دیگر باغ جای گرفته است، دیوارهای طبقه فوقانی بنا با گچبری اتریشی پوشیده شده است که ساخت آن دشوار و گران است و طاق های آینه کاری شده ، بشکه ای و طاق های صومعه به این بنا فضایی چشمگیر می بخشند، همچنین انتخاب مبلمان این عمارت نیز خیره کننده است، با چیدمان فضای خود متشکل از اتاقهای گوشه ای که به سمت سالن میانی باز می شوند ، فضای سنتی به خود می گیرد.
 

کاخ ایهلامور برای یک مدت طولانی پس از جنگ جهانی دوم خالی ماند و در سال 1951 ، این ساختمان به شهرداری استانبول تعلق گرفت و مرمت شد.
 امروز کاخ مراسم به عنوان موزه قابل بازدید برای عموم است و کاخ مالیت به عنوان یک کافه رستوران و استراحت در داخل فضای باغ افتتاح شد.
 
انتهای پیام/
 تصاویر | کاخ ایلامور استانبول + فیلم گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار