نوری قزلچه؛

شواهد نشان می دهد به توافق نزدیک می شویم/ این کار را باید یکسال و نیم قبل انجام می دادیم

1401/05/26 - 14:39 - کد خبر: 71820 نسخه چاپی

نصر: نوری قزلچه نماینده مجلس گفت: شواهد نشان می دهد به توافق نزدیک می شویم. این کار را باید یکسال و نیم قبل انجام می دادیم.

به گزارش نصر، غلامرضا نوری قزلچه در مصاحبه ای در مورد امکان احیا برجام گفت: تا کنون مجلس در جریان متنی که ایران به اروپا پیشنهاد داده است، نیست. علی القاعده باید مجلس در جریان قرار می گرفت اما به خاطر اهمیت موضوع و شرایطی که الان کشور در آن قرار دارد ما نمی خواهیم به تیم مذاکره کننده فشار بیاوریم که وقفه ای در کار ایجاد شود که بعد بگویند با اصرار و دخالت مجلس کار نشد. نمی خواهیم هیچ بهانه ای دست دولت و تیم مذاکره کننده باشد و فقط بر این تاکید داریم که منافع ملی کشور را حفظ کنند و کار را پیش ببرند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس اظهار کرد: اطلاعات و شواهد نشان می دهد و مشخص است که داریم به توافق نزدیک می شویم. از طرف هم ایران و هم آمریکا این اراده هست که توافق به نتیجه برسد و هر دو طرف از اینکه دیر شده است ضرر کردند. ما این کار را باید یکسال و نیم قبل انجام می دادیم که قطعا منافع بیشتری برای کشور داشت.
وی ادامه داد: اصل کار خوب است و ما نیز از توافق حمایت می کنیم منتها اینکه متن توافق نسبت به یک و نیم سال قبل چه تغییراتی کرده است و رو به جلو و مثبت بوده است و امتیازات بیشتری توانستیم بگیریم یا برعکس بوده است، اطلاعاتی به ما داده نشده است که بتوانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم ولی بنده به شخصه کلیت انجام توافق را قبول دارم و حمایت می کنم.
وی در پاسخ به این سوال که همیشه مخالفین برجام که در حال حاضر هم در مجلس و دولت هستند می گفتند اقتصاد کشور را به برجام گره نزنید، در حال حاضر عملکردشان در مورد برجام چه می گوید، گفت: با شعار دادن، مسائل اقتصادی مسیرشان را عوض نمی کنند. مسائل اقتصادی ما کاملا به برجام گره خورده است خود همین دولت هم گره زده است وضعیت اقتصاد و معیشت نیز این را نشان می دهد پیگیری های که دنبال می کنند نشان می دهد که مرتبط هست و به امیدی کارها را پیگیری می کنند ‌و همه این اقدامات دولت نشان می دهد که اتفاقا بخش مهمی از اقتصاد کشور به برجام ارتباط دارد.
نوری قزلچه تاکید کرد: برجام در مقطعی اجرایی شد ولی ما نتوانستیم از منافع اقتصادی آن به خوبی بهره مند شویم یکی از آن منافع این بود که باید در حوزه های زیرساختی نفت و‌گاز و پتروشیمی جذب سرمایه قابل توجه خارجی داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد.
وی در پاسخ به این سوال که برخی تندروها همچنان بر بحث عدم توافق پافشاری می کنند و علت آن چیست، گفت: آنها به دنبال منافع شان در همین شرایط سردرگمی هستند و اینها بعضا نفع سیاسی و اقتصادی دارند. این افراد شرایط آشفته اضطرار و سردرگمی را می پسندند در این شرایط آشفته احساس می کنند در مرکز توجه هستند و طبیعتا مخالفت می کنند ولی با نرمال شدن شرایط در جامعه و رشد اقتصادی در کشور احساس می کنند دیده نمی شوند و به همین دلیل شرایط فعلی را می پسندند.
انتهای پیام/
شواهد نشان می دهد به توافق نزدیک می شویم/ این کار را باید یکسال و نیم قبل انجام می دادیم خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار