وزیر جهادکشاورزی؛

نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم است

1401/05/26 - 13:07 - کد خبر: 71789 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم و نان است، گفت: در سال‌های گذشته خودکفایی گندم داشتیم، اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم.

به گزارش نصر، جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید رییس جمهوری از وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: محوری‌ترین مسئله‌ای که رییس‌جمهور در این بازدید مطرح کرد، تأمین پایدار غذای باکیفیت، سالم و ارزان با منشاء داخلی بود که بحث تنظیم بازار، سلامت غذا، افزایش بهره‌وری ، کاهش دلالی و حمایت از تولید داخل در آن لحاظ شده باشد.
وی افزود: از ابتدای دولت حمایت از تولید داخل در حوزه کشاورزی با کشاورزی قراردادی شروع شده و با افزایش قیمت خرید تضمینی و کاهش قیمت کود، عملاً افزایش تغذیه خاک را باعث شده و امسال ما از مرز هفت میلیون تن تولید گذشتیم و شرایط مطلوبی در تولید گندم داریم.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نتیجه این رخدادها در خصوص گندم و کود گرفته شده، ما در سال زراعی آینده همین مسیر را پیش خواهیم رفت و نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم و نان است. ما در سال‌های گذشته خودکفایی داشتیم اما این حرکت سینوسی بود و ما به دنبال پایداری این امر هستیم.
انتهای پیام/
نگاه ما پایداری خودکفایی در گندم است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار