استاندار زنجان؛

حماسه‌سازان انقلاب، حقیقت همیشه تاریخ هستند

1398/08/30 - 13:36 - کد خبر: 7178 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: قدردان انقلاب بودن یعنی اینکه حماسه‌سازان و شهدای انقلاب هیچ‌گاه نباید فراموش شوند زیرا هر چیزی که در عالم آفریده شده، روزی کهنه می‌شود ولی آنچه تازه باقی می‌ماند حقیقت بوده و حماسه‌سازان انقلاب، حقیقت همیشه تاریخ هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در همایش اعتلای بسیج فرهنگیان، اظهار داشت: رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس، ویژگی‌های بزرگی از جمله روحیه شجاعت، ایثار و مقاومت داشتند که این ویژگی‌ها باید به فرزندان امروز انقلاب، تببین و در آن‌ها تقویت شود.

وی، دفاع مقدس را مایه مباهات و افتخار ملت بزرگ ایران خواند و خاطرنشان کرد: رشادت‌های رزمندگان باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

حقیقی تصریح کرد: دفاع مقدس، موضوعی نیست که با تماشای فیلم و داستان تبیین شود بلکه حماسه رزمندگان ایرانی را باید خود رزمندگان، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها که از نزدیک شرایط جنگ را تجربه کرده‌اند بیان کنند.

استاندار زنجان، بسیجیان را یاوران حقیقی نظام، انقلاب و ملت توصیف کرد و گفت: بسیجی با توکل بر خدا، صداقت و عدالت داشته، ساده‌زیست است، روحیه احسان و کمک به همنوع داشته و منافع کشور را به خوبی می‌شناسد به دلیل همین ویژگی‌ها و شناخت منافع کشور، شیطنت‌های دشمن به‌رغم پیچیدگی‌ها نتوانسته در افکار بسیجیان نفوذ کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان، تحلیل درست، به‌جا و به‌موقع از وضعیت کشور دارند.

حقیقی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت و تقویت مقوم‌های آن، اظهار داشت: وحدت به این معنی نیست که انتقاد نکنیم و مدیر نظام جمهوری اسلامی از انتقاد فرار نمی‌کند و انتقادپذیر است.

وی تصریح کرد: وحدت، مغایرتی با انتقاد درست و به‌جا ندارد.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه استکبار و استبداد و در راس آن آمریکا ۴۱ سال است که با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کند، گفت: اگر آمریکا در طول این مدت می‌توانست کاری بکند لحظه‌ای امان نمی‌داد بنابراین نتوانسته کاری از پیش ببرد.

وی اظهار داشت: استکبار در دوران جنگ تحمیلی با وجود آن همه امکانات در برابر امکانات بسیار پایین ایران نتوانست کاری از پیش ببرد.

حقیقی با بیان اینکه امروز شرایط با دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت شده است، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح به جایگاهی رسیده‌اند که نقطه مورد نظر را در بیش از یک هزار کیلومتر می‌توانند مورد هدف قرار دهند.

وی افزود: تنها اقدامی که دشمن می‌تواند انجام دهد این است که به دلیل رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، شیطنت فرهنگی کرده و به اذهان جوانان رسوخ پیدا کند که این نشان از عجز و ناتوانی دشمن دارد.

حقیقی ادامه داد: همین شیطنت دشمن به دلیل تحلیل غلط خود سبب اتفاقات سال ۹۶ شد که تا همین چند روز پیش نیز ادامه داشت.

وی گفت: مردم، مشکلات و مطالبات دارند اما اجازه ندادند این خواسته‌ها مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد.

حقیقی تصریح کرد: بیان مطالبات، خواسته‌ها و مشکلات با تخریب و به آتش کشیدن بیت‌المال، همخوانی ندارد.

استاندار زنجان گفت: امروز تکلیف همه ما این است که جوانان به دانش نوین، مسلط شوند زیرا دنیا از نظر علمی، پیچیده شده و به همان اندازه، شدت شیطنت نیز پیچیده شده است.

وی تاکید کرد: باید با تسلط بر فناوری هم بتوانیم به این پیچیدگی فائق آییم و هم با آن رقابت کنیم.

حقیقی افزود: امروز آموزش برای مسلح شدن به دانش نوین در مدارس و دانشگاه‌ها یک تکلیف بزرگ و ارزشمند است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند را سپاسگزاریم که سپاه مورد انتقاد و خشم ظالم‌ترین و منفورترین حاکمان قرار گرفت و هم دشمن ما را تحریم می‌کند زیرا با انتقاد و تحریم دشمن، وحدت ما افزایش پیدا می‌کند و این‌ها نشان می‌دهد انتقاد از سپاه و تحریم تا چه اندازه در اقتدار نظام موثر بوده است.

وی با تاکید بر حفظ اتحاد کشور گفت: زنجان همیشه پیشتار انقلاب بوده و به رغم نداشتن دریا، غواصان دریادل زنجانی در کشور الگو شده‌اند.

انتهای پیام/

حماسه‌سازان انقلاب، حقیقت همیشه تاریخ هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار