مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو؛

فعالیت دانش بنیان‌ها در حوزه تولیدات پزشکی توسعه می‌یابد

1401/05/26 - 10:16 - کد خبر: 71753 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، یک وحدت رویه  در نظر گرفته می‌شود تا ضمن تسهیل فرایندها، شاهد توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در این حوزه باشیم.

به گزارش نصر، روح الله مزینانی در جمع شرکت های دانش بنیان شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی تخصصی پزشکی ایران _ تبریز، با اشاره به حمایت از تولیدات بومی در بخش های مختلف پزشکی، یادآور شد: برای توسعه فعالیت های این بخش نیازمند اصلاح قوانین بالادستی هستیم و برای تحقق این مهم نیز قدم های مهمی برداشته شده است که در تداوم آن نیازمند کمک دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی از آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشرو در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی در کشور نام برد و اظهار داشت: هم اکنون حدود ۹۰ شرکت تولید کننده در این حوزه در شهر تبریز وجود دارد که باید این تعداد را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت افزایش دهیم.
وی تضمین سلامت مردم را دغدغه اصلی وزارت بهداشت، درمان و اموز پزشکی برشمرد و گفت: موضوع کیفیت و ایمنی به عنوان اصلی ترین دغدغه ما در حوزه تجهیزات پزشکی است و از این رو انتظار داریم تولیدکنندگان این موارد را به جد مورد توجه قرار دهند.
مزینانی برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی پزشکی تبریز -ایران را بسیار مهم و گامی موثر در توسعه و رونق تولیدات این حوزه دانست و ادامه داد: طی برگزاری این نمایشگاه همگرایی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص خدمات و ارائه کنندگان تولیدات دانش بنیان انجام خواهیم داد و سطح و تلاش شرکت کنندگان را ارزیابی و ضمن حل مشکلات، نتیجه آن را به کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعمیم خواهیم داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان، گفت: تولید باکیفیت مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز است و در این بین انتظار داریم تمامی سازمان ها نیز ما را در این مسیر همراهی کنند.
بهمن نقی پور اظهار کرد: صنعت تولیدات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی یک صنعت پویا و دانش محور است و امروز شاهد حضور فعالان این عرصه در این نمایشگاه هستیم.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان با شرکت در این نمایشگاه و ارائه تولیدات خود  به سلامت مردم خدمت می کنند و نیاز مندی های دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه مردم را تامین می کنند، یادآور شد: ما به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کنار این عزیزان هستیم و دولت و مجلس نیز باید بر همین اساس حمایت های مادی را توسعه دهند.
نقی پور برگزاری این قبیل نمایشگاه ها را فرصت مناسبی برای ارتباطات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: ما باید از این فرصت به دست آمده برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های فوق در داخل کشور استفاده کنیم.
وی خواستار حمایت قاطع  سازمان ها و نهادها از این نمایشگاه و تولیدکنندگان داخلی شد و افزود: شرکت های  فناور و دانش بنیان از مهم ترین افتخارات کشور هستند که امیدواریم در این نمایشگاه توانمندی های این شرکت ها بیش از پیش معرفی شود.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی با حضور شرکت‌هایی از هفت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافته است و  تا ۲۸ مرداد در سالن های پروین اعتصامی و آذربایجان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دایر بوده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.
در این نمایشگاه شرکت های داخلی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، اصفهان، فارس، کرمان، قم، البرز، گلستان، خراسان رضوی، یزد و زنجان و شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا، سوئیس، مالزی، هندوستان، ایتالیا و چین در قالب نمایندگی شرکت دارند.
انتهای پیام/
فعالیت دانش بنیان‌ها در حوزه تولیدات پزشکی توسعه می‌یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار