رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

۵۰ هزار نوآموز آذربایجان شرقی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند

1401/05/26 - 10:24 - کد خبر: 71749 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۰ هزار نوآموز استان در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و غربالگری شده‌اند.

به گزارش نصر، مریم خوشبخت در خصوص تاثیرات و اهداف طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: هدف اصلی از سنجش دانش‌آموزان پیش از ورود به دبستان، غربالگری آنها است تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در سنجش کودکان بدو ورود به دبستان بینایی، شنوایی، قد و وزن و در کل سلامت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و از نظر ذهنی نیز بررسی می‌شوند؛ برای مثال اگر نوآموزی نیاز به بازنگری تخصصی در حوزه‌ی شنوایی داشته باشد، به شنوایی‌سنج معرفی شده و یا اگر از نظر بینایی مشکلی داشته باشد، به پزشک معرفی شده و در صورت لزوم عینک تجویز می‌شود.
وی افزود: هدف سنجش سلامت دانش‌آموزان بسیار مهم و ارزشمند است چراکه مشخص می‌کند، فرد از نظر ذهنی تا چه اندازه برای تحصیل آمادگی دارد و به چه طیفی از مشکلات ذهنی مبتلا است برای مثال اگر دیر آموز است، زمان اضافی برای تمرین و تکرار او در نظر گرفته شود. 
خوشبخت خاطرنشان کرد: سنجش سلامت صرفاً مختص دانش‌آموزان استثنایی و نیاز ویژه نیست چراکه مشکلات این کودکان معلوم است و این طرح، اطلاعات خوبی در اختیار معلمان قرار می‌دهد تا در طول سال به نحو احسن در اختیار دانش‌آموزان باشند.
 وی یادآور شد: نوآموزان تا پایان شهریور ماه مهلت دارند تا در این طرح شرکت کنند و ۴۷ پایگاه در سطح استان در این زمینه فعال بوده و ۲۰ پایگاه نیز در دو نوبت فعالیت می‌کند.
وی در پایان تاکید کرد: امسال ۷۲ هزار کلاس اولی در سطح استان داریم که تاکنون ۵۰ هزار نفر از آنها در این طرح شرکت کرده‌ و مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و از افرادی که تاکنون مراجعه نکرده‌اند، درخواست می‌کنیم سریعاً به پایگاه‌ها مراجعه کنند تا این پروسه در زمان خود به انجام برسد و در ثبت‌نام مدارس دچار مشکل نشویم.
انتهای پیام/
 ۵۰ هزار نوآموز آذربایجان شرقی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار