مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

۳۰۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی وجود دارد

1401/05/25 - 22:29 - کد خبر: 71733 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۴۱۹ مدرسه کانکسی و پیش ساخته در استان داریم که ۳۰۹ مورد آنها کانکسی و ۱۷۱ مدرسه نیز سنگی است.

به گزارش نصر، فرهاد فرهودی روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد ماه، در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگترین و بی‌نظیرترین کاروان تجهیزات نظام آموزشی استان پنجشنبه این هفته در پارک شمیم پایدار رژه می‌روند، اظهار کرد: هر چند تحریم‌های ظالمانه باعث افزایش قیمت تجهیزات شد، اما همکاران نوسازی مدارس دست به دست هم داده و با هماهنگی و همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان علیرغم تهدیدات موجود و شرایط اقتصادی، با اراده قوی توانستند در مقابل مشکلات ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: اداره‌کل نوسازی استان در تهیه و تجهیز مدارس سعی کرده است تا رویکرد خود را تغییر دهد و علیرغم تهیه‌ نیمکت و صندلی‌های معمولی به سمت تهیه‌ی تجهیزات تخصصی حرکت کند و به شکل ویژه به مناطق محروم توجه کند و در اقدامی نیز صرفه‌جویی منابع مالی انجام شد و در زمینه‌ی کاهش هزینه‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم.
وی افزود: تلاش کردیم تا فضای ناظران کنترل کیفی مدارس غیر دولتی نیز سالم باشد و کنترل سازه‌ها در فضای سالمی  انجام شود. 
فرهودی در خصوص مدارس کانکسی گفت: ۴۱۹ مدرسه کانکسی و پیش ساخته در استان داریم که مدارس پیش ساخته متفاوت‌تر از مدارس کانکسی هستند و تجهیزات آنها فرق دارد؛ بنابراین هدف اصلی دولت مدارس کانکسی است.
وی اضافه کرد: ۳۰۹ مدرسه کانکسی در استان داریم و احداث این مدارس در هر مکان و روستایی بد نبوده است چراکه در روستاهای کم جمعیت که با بحران فضاهای آموزشی مواجه هستیم، به علت شرایط حاد کانکسی تعبیه شده و فضای بهتری نیز ایجاد شده است اما این مدارس موقت هستند و باید به ساختمان دائم تبدیل شود
وی تاکید کرد: باید اولویت‌بندی کرد که مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و ۱۲۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان داریم که یک سری از آنها مستقل بوده و و یک سری نیز غیر مستقل است و تراکم دانش‌آموز در آنها بالا است که در فاز اول مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر و در فاز دوم نیز غیر مستقل بالای ۱۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: چاراویماق با دارا بودن ۶۷ مدرسه کانکسی در صدر این مدارس بوده است و در نوسازی مدارس از میان ۶۴ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر، عملیات اجرایی ۲۳ مدرسه آغاز شده است و عملیات نقشه‌برداری ۷۰ درصد بقیه‌ی مدارس نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود. 
وی بیان کرد: صنایع استانی آنچنان که باید در زمینه‌ی نوسازی مدارس کمکی نمی‌کنند و  اتاق بازرگانی، کارخانجات و صاحبان باید ما را یاری کنند.
وی در ادامه یادآور شد: ۱۷۱ مدرسه سنگی در استان داریم که ۹۱ مورد آن بلااستفاده است و در فاز اول ساختمان‌های آموزشی سنگی تخریب و بازسازی می‌شوند که تلاش می‌کنیم تا کاملا از فضاهای آموزشی استان برچیده شوند.
فرهودی در پایان تاکید کرد: بازخورد مثبتی که تاکنون از اقدامات خود داشته‌ایم، قابل تحسین است و با احیای عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار، افزایش سرانه مدارس ایمن و تأمین حداقل امکانات و فضای فیزیکی نیز در دستور کار بوده است.
انتهای پیام/
۳۰۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی وجود دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار