خبر/

تاکید فرماندار میانه بر لزوم اکتفا به یک ضامن برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی

1401/05/25 - 10:13 - کد خبر: 71627 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ویژه میانه با تاکید بر لزوم جذب ۱۰۰ درصدی سهم شهرستان از تسهلات خوداشتغالی و مازاد آن از مدیران بانک های عامل مستقر خواست در اعطای این نوع تسهیلات به متقاضیان به یک ضامن اکتفا کنند.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع با محوریت تسهیلات مشاغل خانگی، با اشاره به سیاست دولت در سوق کشور به سمت و سوی خوداشتغالی و افزایش اشتغال در بخش خصوصی گفت: در راستای این سیاست از تمامی بانک‌های عامل انتظار می رود تا علاوه بر جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات برای تسهیلات خوداشتغالی به جذب اعتبارات مازاد و شناور بپردازند.
وی، اشتغال را اصلی ترین موضوع کشور دانست و تشریح کرد: بحث اشتغال دولتی عملا از دستور کار و سیاست کلان دولت خارج شده و نه تنها دولت حاضر، بلکه دولت های قبلی نیز در مجموعه سیاستگذاری کشور به این نتیجه رسیده اند که تنها راه موفقیت در امر اشتغال، سوق جامعه به سمت خود اشتغالی و رونق فعالیت در بخش خصوصی است.
وی با اشاره به افزایش اعتبارات و تسهیلات خوداشتغالی از سوی دولت و بویژه پیش بینی تسهیلات مطلوب در این حوزه در سفر اخیر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی جذب اعتبارات را اولویت اصلی بانک های مستقر در شهرستان میانه عنوان کرد.
فرماندار ویژه میانه با اشاره به میزان بالای بیکاری در شهرستان و انتظار روزافزون مردم برای جدیت مسئولان در راستای کاهش بیکاری افزود: اگر نتوانیم سهم شهرستان از اعتبارات مصوب را جذب کنیم، در جذب اعتبار مازاد و شناور نیز موفق نخواهیم بود.
وی در ادامه از بانک های عاملی که پرداخت اعتبار خوداشتغالی به آنها ابلاغ شده، خواست تا در پرداخت اسرع وقت این تسهیلات به مردم تعلل نکرده و با عمل به ابلاغ مدیرعامل بانک مرکزی، در پرداخت ها فقط به یک ضامن اکتفا کرده و شرایط اخذ وام برای افراد نیازمند بویژه در کمیته امداد و بهزیستی را تسهیل کنند تا در توانمندسازی آنها سهیم باشند.
سعادتی در پایان تاکید کرد: به همان اندازه که مدافع حق و حقوق مردم هستیم، هر کحا لازم باشد در کنار بانک ها نیز خواهیم بود تا جلوی سوء استفاده های احتمالی از جمله کوتاهی در پرداخت معوقات بانکی را بگیریم.
سهم شهرستان میانه با ۱۹۶ هزار نفر جمعیت از تسهیلات خوداشتغالی در سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال بود.
انتهای پیام/
تاکید فرماندار میانه بر لزوم اکتفا به یک ضامن برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار