مدیرکل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

صیانت از حقوق قانونی شرکای اجتماعی سازمان را وظیفه خود می‌دانیم

1401/05/25 - 09:45 - کد خبر: 71623 نسخه چاپی

نصر: هشتاد و هشتمین نشست شورای گفت‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور مسئولین دولتی، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، یونس دباغ صادقی‌پور، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان در این جلسه درباره موارد مطروحه درخصوص مشکلات بیمه‌ای قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار، اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای تسهیل و رفع مشکلات بیمه‌ای این قشر زحمت‌کش و سرمایه انسانی موثر و مولد فضای کسب و کار را تشریح کرد.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 38 هزار و 693 بیمه‌شده قالیباف و شاغلان صنایع دستی در استان تحت پوشش مقررات و خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند افزود، صیانت از حقوق قانونی شرکای اجتماعی سازمان را وظیفه خود می‌دانیم و با مقابله با افراد فرصت‌طلب که بصورت من‌غیرحق از این خدمات سوء‌استفاده می‌کنند، در راستای شناسایی و جذب فعالان واقعی این صنعت در استان، علی‌رغم فقدان اختصاص سهمیه جدید، اهتمام ویژه‌ای داریم.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به تعدد مراجع تصمیم‌گیر برای این دسته از مشاغل اشاره کرده و تصریح کرد، وحدت رویه، پرهیز از موازی‌کاری و تجمیع مراجع تصمیم‌گیر ذیل مرجعی واحد، برای یکپارچگی و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع و کامل، در رفع بسیاری از مسایل و مشکلات، راه‌گشا خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای جلسه در خصوص سبقه و جایگاه فرش در استان گفت: صنعت فرش استان، هویت آذربایجان شرقی است و هر مشکل و اختلافی که در این مورد وجود دارد، باید حل شود.
خرّم، بر تشکیل جلسه‌‌ای ویژه با معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات قالیبافان استان در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و افزود: باید با ارایه استدلال‌های قوی و هماهنگ مشکلات این بخش را انعکاس دهیم و در این راستا، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان و سایر مسئولین و نمایندگان استان، برای پیگیری و حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از متولیان صنعت فرش استان خواست تا بر بالابردن کیفیت فرش‌های تولیدی و جلوگیری از افول این صنعت در استان اهتمام ویژه‌ای دراین خصوص داشته باشند.
وی یادآور شد: قبول داریم که مشکلات تولیدکنندگان زیاد است اما نباید اجازه دهیم این مشکلات بر تولید و ایجاد اشتغال تاثیر بگذارد.
خرّم در خاتمه اظهار کرد: تاکید ما بر اجرای ماده ۱۹ قانون رفع موانع تولید است و در این راستا باید اقدامات اساسی جهت حمایت از تولید کنندگان انجام شود.
انتهای پیام/
صیانت از حقوق قانونی شرکای اجتماعی سازمان را وظیفه خود می‌دانیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار