خبر/

رشادت دو سرباز جان شهروند تبریزی را نجات داد

1401/05/24 - 22:42 - کد خبر: 71609 نسخه چاپی

نصر: پس از سقوط بانوی کوهنورد تبریزی از ارتفاعات ساوالان، دو سرباز اردبیلی با رشادت خود جان دوباره به این کوهنورد بخشیدند.

به گزارش نصر، روز پنجشنبه چند کوهنورد در حال صعود به ارتفاعات سبلان بودند که در مسیر صعود دچار حادثه شده و بر اثر آن بانوی کوهنورد تبریزی به دلیل سقوط سنگ از ارتفاع دچار آسیب های شدید و خونریزی از نواحی مختلف می شود.
در همین حال دو سرباز اردبیلی به نام های قاسم اسماعیلی و مهرداد شهبازی قید صعود به قله را زده و به کمک این کوهنورد می شتابند و با اقدامات به موقع مصدوم را آمبولانس می رسانند که با انتقال به موقع به مراکز درمانی این کوهنورد از حادثه شدید نجات یافت.
پروین داوری که هویت این کوهنورد تبریزی است، در تماس با خبرگزاری نصر، در خصوص این حادثه گفت: در حین صعود به قله سبلان ناگهان چند سنگ بزرگ به سمت پایین ریزش کرد که با فریاد کوهنوردان خود را سمت دیگر کشاندیم که همان سنگ ها در قسمت های پایین کوه به چند نفر برخورد کرد و مشخص نشد چه بلایی بر سرشان آمد.
وی در ادامه افزود: پس از برخورد سنگ و آسیب های جدی که بر من وارد شد دچار خونریزی و بیهوش شدم که در این شرایط با پناهگاه تماس گرفته شد ولی هیچ کمکی به ما نکردند.
این کوهنورد با اشاره به عمل شجاعانه دو سرباز خاطر نشان کرد: این دو سرباز من را به محل استقرار خودرو ها رساندند و از آنجا به سمت پایین کوه منتقل کردند تا بوسیله آمبولانس به بیمارستان اعزام شدم. متاسفانه هیچکدام از عوامل امدادی در این حادثه به ما جواب ندادند و کمکی نکردند.
وی افزود: در بیمارستان مشکین شهر اعلام کردند که در این روزها فقط مصدومان کوه سبلان به بیمارستان منتقل می شوند و آمار حوادث این قله بسیار بالاست.
این کوهنورد تبریزی با تقدیر از عمل این دو سرباز گفت: این دو سرباز که در مرخصی از خدمت به سر می بردند از تمام توان خود استفاده کردند تا جان من را نجات دهند و این در حالی است که با وجود دریافت هزینه های زیاد توسط پناهگاه هیچ امدادی به ما صورت نگرفت  اما این دو سرباز شریف بودند که از تفریح خود گذشتند و جان من را نجات دادند. لذا از فرماندهان استان اردبیل درخواست می کنم از چنین انسان های شریفی تقدیر کنند و قدر چنین سرباز ها را بدانند.
گفتنی است حال عمومی این بانوی کوهنورد خوب بوده و از بیمارستان ترخیص شده است.
انتهای پیام/
رشادت دو سرباز جان شهروند تبریزی را نجات داد نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محسن صادقی   9 ماه پیش  

درود بر شما
ملت کهن و بافرهنگ ایران با همه سختی هایی که با آن روبروست همچنان بااصالت است و دو سرباز دلاور و وطنپرست اردبیلی گواه شرافتمندی و دلیری سرباز ایرانی هستند. ضمن اینکه مردم استان اردبیل در به میهن پرستی و ایران دوستی مشهورند. به هموطنان اردبیلی خودم افتخار می کنم. به مردمان شهر فیروز علیزاده، علی دایی، ... پاینده باشید
پژوهشیار