فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کشف ۸۸۶ کیلو مواد مخدر در سال جاری/ ۳ هزار و ۳۰۸ معتاد شناسایی شده‌اند

1401/05/24 - 17:11 - کد خبر: 71582 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی گفت: در سال جاری ۸۸۶ کیلو انواع مواد مخدر کشف شده که در این رابطه ۲ هزار و ۳۴۷ نفر دستگیر شده‌ و ۳ هزار و ۳۰۸ نفر معتاد شناسایی و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

به گزارش نصر، "سردار حسین عبدی" ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیشترین اقدام استکبار جهانی در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی، از بعد رسانه است و امروزه نقش خبرنگاران، بی بدیل و حائز اهمیت است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: خبرنگاران در آذربایجان شرقی یار و یاور و امانت دار پلیس هستند به طوری که امروزه اعتماد مردم به پلیس نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و از سرمایه اجتماعی قابل توجهی برخوردار شده‌اند.
وی بر تمرکز و هدف پلیس در حوزه پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده و گفت: حضور گشت‌های پلیس در جامعه، امنیت را ارتقا می‌دهد.
سردار عبدی ادامه داد: طی ۴ ماه گذشته در آذربایجان شرقی، ۷۲۴ هزار و ۲۷۴ تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد، حدود ۳۱۲ هزار تماس منجر به عملیات پلیس شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: طی سال جاری تا به امروز، ۸۸۶ کیلو انواع مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی کشف شده است که در این رابطه ۲ هزار و ۳۴۷ نفر دستگیر شده‌اند.
وی افزود: در آذربایجان شرقی، ۳ هزار و ۳۰۸ معتاد ولگرد شناسایی شده و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.
سردار عبدی اضافه کرد: ۳۷۹ هزار و ۳۴ نفر به کلانتری‌های واقع در استان آذربایجان شرقی مراجعه کرده‌اند که ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یافته است.
وی گفت: ۹۳ هزار و ۸۲۸ پرونده در حوزه کلانتری تشکیل شده است که منجر به جلب ۸ هزار و ۳۹ نفر شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اینکه سرقت یکی از جرایمی است که احساس ناامنی در جامعه را افزایش می‌دهد توضیح داد: در سال ۹۷، ۴۴ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت خودرو می‌شد اما در حال حاضر، به ۳۴ درصد کاهش یافته است.
سردار عبدی بیان کرد: در این میان، ۲۴ درصد سرقت مربوط به وسایل خودرو و تنها ۱۰ درصد مربوط به سرقت خودرو است که در این زمینه مالکان خودرو برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید دقت لازم را به خرج داده و خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.
وی گفت: در سال جاری، ۵۷۴ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۸۶ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی وجود داشته  که منجر به دستگیری ۶۴۳ نفر شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ ناظر بر اقدامات ۱۱۰ است که در چهار حوزه انتقادات، پیشتهادات، شکایت و تقدیر در حال ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد که در این میان، شکایت از پلیس در سامانه ۱۹۷، ۱۷/۷ درصد، و تقدیر از پلیس، ۱/۲ درصد بوده است.
وی افزود: با وجود افزایش تعداد سفرها در استان آذربایجان شرقی، شاهد بر کاهش ۲۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات بوده‌ایم.
وی به اقداماتی که در حوزه پلیس فتا توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: از یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده ورودی، ۵۳۳ نفر در این حوزه دستگیر شده‌اند.
عبدی گفت: اولویت‌های ما کلاهبرداری رایانه‌ای، نشر اکاذیب در فضای مجازی، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با یارانه است.
وی با بیان اینکه سرقت، یکی از جرایمی که احساس ناامنی در جامعه را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در گذشته بیش از ۴۰ درصد سرقت ها در رابطه با سرقت خودرو بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: سال ۹۷، ۴۴ درصد سرقت ها در حوزه خودرو بود اما حالا ۳۴ درصد شده که کاهش یافته است که با آگاهی مردم، ۲۴ درصد مربوط به وسایل داخل خودرو و ۱۰ درصد مربوط به خودرو است. ضمن اینکه مالکان خودرو باید دقت لازم را داشته باشند و در پارکینگ خودروی خود را پارک کنند.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در طی این سرقت مسلحانه و بانک و موفق طلافروشی نداشتیم.
سردار عبدی اذعان کرد: سامانه ۱۹۷، ناظر بر اقدامات ۱۱۰ است و نظارت همگانی است. در ۴ حوزه انتقاد، شکایت ۱۷/۷ درصد کاهش یافته، پیشنهادات و تقدیر ۱/۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی به عملیات فوریت‌های ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: در این راستا فرهنگ سازی به خوبی انجام شده ولی بخش قابل توجهی از اشغال تلفن ها موضوعات غیر مرتبط است. 
وی تصریح کرد: در حوزه سرقت کلیه سرقت‌های در حال وقوع، مفاسد اجتماعی، جریحه دار نمودن عفت عمومی، شرب خمر در ملاعام، نزاع و درگیری فردی، اجتماعی، شرارت، ایجاد رعب و وحشت، اسیدپاشی، راه بندان، مواد مخدر توزیع و مصرف و حمل آن‌. تصادفات زنجیره ای و ریزش کوه در جاده و انسداد جاده، قاچاق کالا و ارز، بروز اتباع بیگانه غیرمجاز در هر نقطه است.
عبدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۵۷۴ پرونده جرایم اقتصادی داشتیم، اظهار کرد: ۶۴۳ نفر در حوزه جرایم اقتصادی به ارزش ۸۶ میلیارد تومان دستگیر شده اند. همچنین به تعداد ۱۲۸ نفر اراذل و اوباش در طی این مدت دستگیر شده است.
انتهای پیام/
کشف ۸۸۶ کیلو مواد مخدر در سال جاری/ ۳ هزار و ۳۰۸ معتاد شناسایی شده‌اند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار