متفکرآزاد:

دانشگاه‌ها در حل مسائل مهم کشور مشارکت داشته باشند

1401/05/24 - 13:00 - کد خبر: 71529 نسخه چاپی

نصر: رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دانشگاه ها باید برای حکمرانی و سیاستگذاری در مسائل مهم کشور و جامعه چاره‌اندیشی و تدبیر کنند و مشارکت داشته باشند.

به گزارش نصر، روح الله متفکرآزاد در نخستین هم اندیشی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استان‌ها، گفت: یکی از نیازهای مهم در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری راهکار اندیشی برای موضوعات و مسائل محلی و منطقه‌ای برای کمک به نمایندگان مجلس است. مرکز پژوهش‌ها بخشی از بار بزرگ نیاز به کار کارشناسی و علمی برای مشکلات و بحران‌های محلی منطقه‌ای و ملی را برعهده گرفته، به طوری که گزارش های مرکز پژوهش ها در کرسی دانشگاه راهگشاست لذا مرکز پژوهش‌ها یک نماد مهم از حکمرانی اندیشه‌ای موفق در نظام ماست.
به گفته وی، استفاده از ظرفیت و توان دانشگاهی اقدام خوبی است که مرکز پژوهش‌ها دنبال می‌کند. با این رویکرد دانشگاه ها به جای اینکه صرفا درگیر اداره کارها و حوزه علم باشند برای حکمرانی و سیاستگذاری در مسائل مهم کشور و جامعه چاره‌اندیشی و تدبیر می کنند و یافتن راهکار برای مشکلات و معضلات و مسائل کشور جزو دغدغه‌های جامعه دانشگاهی کشور می شود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد: بعد از حوادث سال ۸۸ تحریم‌های فلج‌کننده بر جامعه ما تحمیل شد. این کار خروجی شبکه‌ای از اندیشکده‌های دشمن با برداشت از حوادث سال ۸۸ بود که با هدف تحت فشار گذاشتن مردم و جامعه ما اعمال شد. ما در اینجا خروجی اندیشکده را در حوزه حکمرانی دشمن علیه خودمان دیدیم ما باید با این بدنه کارشناسی و علمی، اندیشکده ها را شکل دهیم و آنها را در خدمت حکمرانی آوریم.
متفکرآزاد در پایان از رییس مرکز پژوهش‌ها و بدنه اجرایی و کارشناسی مرکز برای تشکیل اندیشکده های حکمرانی در استان‌ها و پیوند میان آنها قدردانی کرد.
انتهای پیام/
دانشگاه‌ها در حل مسائل مهم کشور مشارکت داشته باشند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار