مدیرکل دفتر راهبری و توزیع برق وزارت نیرو؛

۷۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده است

1401/05/24 - 12:34 - کد خبر: 71522 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر راهبری و توزیع برق وزارت نیرو با بیان اینکه ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند قابل پایش در کشور نصب شده است، گفت: در حوزه هوشمندسازی، طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.

به گزارش نصر، و به نقل از وزارت نیرو، عبدالصاحب ارجمند با بیان اینکه ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در سطح بالایی، نصب کنتورهای هوشمند را پیش ببریم.
وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی تنها نصب کنتورهای هوشمند مطرح نیست بلکه طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، با بیان اینکه از تجربیات توزیع برق مشهد برای چشم‌انداز و راهبردهای هوشمندسازی شبکه برق کشور استفاده خواهد شد، گفت: این شرکت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع، دیسپاچینگ، هوشمندسازی کنتورهای هوشمند و نصب، استفاده از نسل‌های مختلف کنتورهای هوشمند، پیاده‌سازی نرم افزارها و پیاده‌سازی بسترهای مختلف مخابراتیPLC در حوزه کنتورهای هوشمند و حتی استفاده از بسترهای هوشمند برای کنتورهای غیر هوشمند پیش رو است.
وی تصریح کرد: بازدید از شرکت‌های توزیع کشور با هدف تبادل تجربه، پوشش کارها و بیان اقدامات ارزنده این شرکت‌ها در سطح وزارت نیرو است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه این نشست بیان کرد: این شرکت با ترسیم چشم‌انداز خود که بر اساس استانداردهای بین المللی است تلاش خواهد کرد درافق ۱۴۲۰ به سازمانی هوشمند تبدیل شود.
محمدرضا رمضانی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در میان سه شرکت توزیع برق برتر منطقه، یکپارچه سازی سیستم، کاهش تلفات به پنج درصد، کاهش خاموشی سالیانه هر مشترک به ۱۶ دقیقه، تحقق رویت‌پذیری ۱۰۰ درصدی بار، کنترل‌پذیری بیش از ۷۰ درصد مشترکان، انجام ۷۵ درصد از عملیات پایش و صدور دستور کار تعمیر و نگهداری به صورت هوشمند از جمله دستاوردهای این شرکت تا افق ۱۴۲۰ خواهد بود.
انتهای پیام/
۷۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده است ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار