رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آذربایجان شرقی:

درآمد شاغلان و سرمایه داران ایرانی مقیم خارج به صورت قانونی به ایران بازمی‌گردد

1401/05/24 - 09:54 - کد خبر: 71481 نسخه چاپی

نصر:  رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آذربایجان شرقی از بازگشت ارز و درآمد شاغلان و سرمایه داران ایرانی مقیم خارج از کشور به صورت قانونی به ایران خبر داد.

به گزارش نصر، نیما باقری فرحبخش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این خبر، تشریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور در رابطه با ورود ارز و حاصل زحمات شاغلان، سرمایه داران و کار آفرینان برای خانواده‌های خود، جلسات مشترکی با وزارت امور خارجه، دفتر مدیریت کل هماهنگی و پایش‌ روابط اقتصادی دوجانبه این وزارت خانه و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم.
وی افزود: در نتیجه این جلسات مقرر شد تا در آینده‌ای نزدیک با استفاده از شتاب دهنده‌های مجازی و حقیقی در کشورهای همسایه از جمله ترکیه شرایطی برای تسهیل انتقال سرمایه ایرانیان مقیم خارج ایجاد شود.
وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور که می‌خواهند سرمایه خود را برای خانواده و یا سرمایه گذاری به کشور انتقال دهند ولی شرایط تحریم و سیستم بانکی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، از مبادی کاملا قانونی و زیرنظر بانک مرکزی و وزارت امور خارجه به کشور می‌توانند اقدام به انتقال کنند.
فرحبخش خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نه چندان دور نتیجه این کار را در اقتصاد کشور خواهیم دید.
انتهای پیام/
درآمد شاغلان و سرمایه داران ایرانی مقیم خارج به صورت قانونی به ایران بازمی‌گردد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار