ضرغامی مطرح کرد:

ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند/ نظر ضرغامی درباره فیلم «تایتانیک»

1401/05/23 - 17:35 - کد خبر: 71446 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث فرهنگی گفت: ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند باید بسیاری از مشکلات آنها حل شود.

به گزارش نصر، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه نشست افق تحول که در وزارت میراث فرهنگی با حضور مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی برگزار شد در پاسخ به خبرنگار مهر بیان کرد: تمام کسانی که می‌خواهند در حوزه گردشگری دریایی کار کنند کشتی‌ها و شناورهای بزرگ را بیاورند و هر میزان که می‌خواهند سوخت بزنند چون مقرون به صرفه است و همه را یارانه‌ای حساب می‌کنند.
وی درباره بیمه راهنمایان گردشگری نیز گفت: قانونی به صورت کلی در دولت درباره بیمه شده‌ها تصویب شد چیزی به نام آزمون وسع را اعلام کردند من هم با آن مخالف بودم. به مجلس هم اعلام کردم.
ضرغامی بیان کرد: بعد از اینکه این آئین نامه ابلاغ شد با آقای مخبر معاون اول تنها برای همین موضوع جلسه برگزار کردم و گفته شد هر کسی که اسمش را بدهید بیمه می‌کنیم. حالا مأموریت بر عهده ماست که فهرست فعالان صنایع دستی و راهنماها را اعلام کنیم. بعدها شاید دیدیم عده‌ای مشمول بیمه نیستند بنابراین عدالت حکم می‌کند تصمیمی درباره آنها گرفته شود و افراد دیگر که محق هستند بیمه شوند. 
وی درباره اینکه گفته شده نرخ دلاری هواپیماها بعد از اربعین احتمال اجرایی شدن دارد گفت: با همه استدلالی که داشتند و ما قبول نداشتیم گفتند که به هیچ وجه آن را پس نمی‌گیریم هر کسی اعتراض کرده بود قبول نکردند. من از رئیس سازمان هواپیمایی تشکر می‌کنم که دعوتم را قبول کرد و به وزارت آمد. اعلام کردم این اتفاق درست نیست. بحث آنها این بود که مسئله دخل و خرج ایرلاین‌ها متفاوت است. این طور نیست که ما همیشه به آنها دستور دهیم و آنها هم به حرف ما گوش دهند. بالاخره باید دخل و خرجشان یکی باشد. گفتم شما مسئول آنها هستید و اگر بخواهید عاقبت ایرلاین‌ها حفظ شود و هم گردشگری دچار مخاطره نشود، باید این موضوع حل شود. او هم به من قول حل موضوع را داد و فردای آن روز گفتند که مسئله منتفی است. حالا ما بحث‌های دیگر اصولی با ایرلاین‌ها داریم که کم نیست. ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند باید بسیاری از این مشکلات حل شود اما آرام آرام. آقای مهندس قاسمی مدیر جهادی است و با ما همکاری دارد.

اوفک اجازه بازگشت الواح را نمی‌دهد
علی دارابی، معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در جمع خبرنگاران گفت: دفتر کنترل دارایی‌هایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) هنوز اجازه بازگشت الواح به ایران را نداده و برای این موضوع محدودیت و ممنوعیت‌هایی ایجاد می‌کند.
معاون میراث فرهنگی بیان کرد: افراد و هیأت‌های متعددی از وزارت میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر از بافت شیراز بازدید کردند قرار شده جلسه مشترکی با وزارت راه و شهرسازی در شیراز برگزار شود تا به جمع‌بندی برسیم. باید کارگروه مشترکی شامل وزارت راه، وزارت میراث، استانداری و تولیت حرم شاهچراغ تشکیل شود. برخی معتقدند در شیراز خانه‌های بیشتری خراب می‌شود، اما آن گزارش‌ها قابل اعتنا نیست هر وقت تأیید شد آن را با صدای بلند اعلام می‌کنیم.
وی افزود: مشکل این است که میان دیدگاه ما و دستگاه‌های دیگر اختلاف نظر فراوان است. باید دیدگاه‌ها بهم نزدیک شود. دستگاهی معتقد است بافت تاریخی شیراز باید تخریب شود، و دستگاهی هم معتقد است خانه‌ها تک به تک باید شناسایی و ارزش‌یابی شود تعامل این دو گروه زمان می‌خواهد.
معاون میراث فرهنگی گفت: استرداد آثار تاریخی فرایند پیچیده‌ای دارد. برای تعدادی از آن‌ها اقامه دعوی شد. سال گذشته ۲۷ قلم اثر تاریخی به کشور برگردانده شد و اکنون پرونده مهم، بازگشت الواح هخامنشی را مد نظر داریم حدود ۱۷ هزار لوح است. ما با کشورهایی طرف هستیم که به بهانه‌های کوچک مشکل ایجاد می‌کنند. بنا بود این الواح چند ماه قبل به ایران برگردد. درحالی که دادگاه برگزار شده و حکم صادر شده است. زمان را که نمی‌توان مشخص کرد. علت این است که همه ما از جمله وزارت خارجه و معاون اول ریاست جمهوری تلاش می‌کنیم آثار به کشور برگردد، برخی از آن‌ها پیش رفته و برخی به زمان بیشتری نیاز دارد. ما دنبال این هستیم استرداد اتفاق افتد ولی تحولات جهانی در اختیار ما نیست.
انتهای پیام/
ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند/ نظر ضرغامی درباره فیلم «تایتانیک» خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حبیب   سال پیش  

واقعا باعث تاسفه که مثل رسانه های زرد عمل میکنید. تایتانیک کجای متن خبر بود؟؟!
پژوهشیار