رئیس جمعیت هلال احمر؛

پوشش عملیات امدادی در عراق بر عهده‌ هلال احمر است

1401/05/23 - 17:25 - کد خبر: 71445 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارائه خدمات دارویی و درمانی در عراق بر عهده جمعیت هلال احمر است.

به گزارش نصر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر درباره‌ اقدامات هلال‌احمر در اربعین گفت: ستاد مرکزی، کمیته ۱۴ گانه دارد که در داخل و خارج از کشور امدادرسانی می‌کند. از تجربه های گذشته درس گرفتیم و سعی کردیم با ایجاد پایگاه ها و حضور موکب ها امدادرسانی مناسبی داشته باشیم.
او افزود: در نجف در سه سطح درمانگاه داریم؛ مسیر نجف تا کربلا در هر یکصد عمود یک پایگاه داریم و بین آن بیمارستان در نظر گرفته شده است همچنین آموزش های عمومی، مهارتی و تخصصی داریم.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج میلیون زائر داشته باشیم به همین منظور همکاری مناسبی با حشدالشعبی جهت هم‌افزایی داریم همچنین هفت قرارگاه جهت نشر اطلاعات در عراق در نظر گرفته شده است.

هلال احمر مبلغی از زائران دریافت نکرده است
کولیوند گفت: تاکنون هلال احمر بابت خدماتی که به زائران می‌دهد، مبلغی دریافت نکرده است اما چنانچه مردم قصد کمک دارند، می‌توانند از طریق هلال احمر اقدام کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما در ۱۲ کشور خارجی مرکز سلامت داریم؛ دیپلماسی سلامت از هرنوع دیپلماسی مهمتر است.
او گفت: در مراسم حج عملیات پزشکی بطور کلی در اختیار هلال احمر بود که کیفیت خدمت رسانی نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر بود، امسال در طول این مراسم  فقط سه نفر فوتی داشتیم.
کولیوند درباره‌ سیلاب‌های اخیر گفت: در سیل منطقه امامزاده داوود، امدادگران نیازمند قدرت روحی، جسمی و تخصصی بودند. امسال ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و خودروی‌ نجات را خریداری خواهیم کرد و به تربیت پنج هزار نفر تیم واکنش سریع خواهیم پرداخت.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر نقش پررنگ در مجامع بین المللی و همکاری با صلیب سرخ گفت: آخرین اجلاس در ماه گذشته در ژنو برگزار شد که عالی ترین مدال به هلال‌احمر تعلق گرفت.
کولیوند درباره‌ بیمه‌ امدادگران گفت: بیمه‌ امدادگران و بهره‌مندی از حداقل دستمزد قانون کار از شهریور صورت می‌گیرد؛ کار استخدامی امدادگران در حال پیگیری است.
انتهای پیام/
پوشش عملیات امدادی در عراق بر عهده‌ هلال احمر است باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار