مشاور بانوان وزارت نیرو:

زنان ظرفیت مغفول مانده در توسعه روستایی هستند

1401/05/23 - 16:38 - کد خبر: 71438 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده گفت: زنان ظرفیت کمتر دیده شده در کشور هستند که می‌توان با آموزش، از این ظرفیت در حوزه توسعه روستایی بهره برد.

به گزارش نصر، سمیه خداپرست در بازدید از رویداد ملی "همه با هم" گفت: در این نمایشگاه در حوزه ظرفیت مردمی و  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اطلاعات جالبی جمع آوری شده بود که امیدوارم  استفاده بهتری از ظرفیت‌ها در این بخش بشود.  
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده گفت: حوزه‌ای که مایل بودم در رویداد ملی ببینم و مقداری مغفول واقع شده بود حوزه زنان است در رابطه با زنان سرپرست خانوار آمارهای خوبی ارائه شده است اما  در بحث نقش زنان در حوزه آموزش و فعالیت‌های اثربخشی و کارآمدی که می‌توانند داشته باشد و به این حوزه کمک قابل توجهی کنند، کمتر مورد توجه واقع شده است.
خداپرست خاطرنشان کرد: از آنجا که زنان روستایی در کشور ما و بسیاری از کشورهای در حال توسعه گرفتار معضلات و کاستی‌های فراوان هستند، پرداختن به نقش و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی آنان در فرآیند توسعه روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: اگر معتقد باشیم زنان روستایی در جامعه روستایی، نظام تولید و بازخور مسایل فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند، پس باید جایگاهی خاص و مرادف اهمیت وجودی و نقششان را بیابند. به همین نسبت ضروری است در آموزش‌های متناسب با فعالیت و پیشه در ابعاد و عرصه‌های مختلف زندگی جهت ارتقاء بینش، دانش و نگرش آنان اهتمامی خاص داشت.  
مشاور وزیر نیرو در امور زنان گفت: زنان دغدغه‌مند و مسئولیت پذیر هستند و شاید با توجه به نقش اقتصادی کمرنگ‌ترشان، از ظرفیت آنها در بخش‌های معنوی حل چالش‌ها و توسعه روستایی  استفاده کرد.
خداپرست با اشاره به نوع خدمت‌رسانی زنان اظهار داشت: زنان روستایی گرچه امور اقتصادی مانند خانه داری، کشاورزی و دامداری را انجام می‌دهند، اما جزء افراد غیر فعال جامعه محسوب و در آمار ملی نیز موقعیت آنان ندیده گرفته می‌شود و در حقیقت فعالان اقتصادی هستند که اینگونه به حساب نمی‌آیند.
وی ادامه داد: می‌توان با آموزش از ظرفیت زنان در حل چالش‌های روستایی بهره برد.
به گزارش ایرنا، نخستین رویداد ملی همه باهم از جهاد سازندگی تا پیشرفت و عدالت، برای پاسخگویی به سوالات تاریخی در زمینه توسعه روستایی و مناطق محروم در مصلای تهران برپا شده است.
این رویداد ملی مقدمه‌ای برای احیای شورای‌عالی جهاد سازندگی در گام دوم انقلاب اسلامی است. در این نمایشگاه پاسخ سه سوال ارائه شده است؛ نخست اینکه در زمان طاغوت کشور را در عرصه فقر و محرومیت که موجب انقلاب اسلامی با چه شرایطی تحویل گرفتیم، در گام نخست انقلاب چه فعالیت‌هایی در زمینه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم و همچنین برای پایان محرومیت و پیشرفت کشور چه اقداماتی باید انجام دهیم.
رویداد ملی همه با هم از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت محصول مجاهدت پنج‌ماهه یک گروه است که آسیب‌شناسی، فرآوری و عرضه شده است.
انتهای پیام/
 زنان ظرفیت مغفول مانده در توسعه روستایی هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار