معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور؛

کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور است

1401/05/23 - 16:01 - کد خبر: 71429 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور گفت: کاهش جمعیت کیفری و توسعه فعالیتهای فرهنگی از اولویت های دستگاه قضایی و سازمان امور زندانها در دوره جدید است.

به گزارش نصر، محمود ضیایی فرد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان قزوین که در سالن عدالت دادگستری کل برگزار شد، گفت: معمولا بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند استیصال بیشتری دارند و کمک به آنها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.
وي افزود: مهمترین سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که این رویکرد در سیاست کلی دستگاه قضا و سند تحول آمده و تاکید رهبری نیز هست که باید به آن توجه کنیم.
ضيايي فرد ادامه داد: در اجرای این سیاست افراط و تفریط نباید صورت گیرد تا به اصل برنامه صدمه بزند لذا طرح ساماندهی جمعیت کیفری زندانها مطرح شده و در حال اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور گفت: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتری برای امور فرهنگی خواهیم بود.
وی افزود: ۵۰ درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی و زندان آخرین مجازات باشد تا این فضا زیاد اشغال نشود.
ضیایی فرد با اشاره به اينکه اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می برد لذا اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرید دیگر افراد به جرم برنمی گردند.تصريح کرد: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می گیرد و می توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد.
ضیایی فرد افزود: با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده های کمتری درگیر زندان می شوند و آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.
وی گفت:  ۷۰۰ روحانی در کارهای فرهنگی فعالیت می کنند و این کار را توسعه خواهیم داد.
ضیایی فرد گفت: استان قزوین از نظر تعداد نیروی انسانی کمبود زیادی دارد و ۴۸ درصد تصدی ها خالی است و کار سخت شده است.
وی ادامه داد: در سازمان زندانها مدیران باید برخی مسئولیت ها را گذرانده و با تجربه شوند و آقای بهرامی تجربه امور کارشناسی و معاونت و سرپرستی را طی کرده اند و می توانند در قزوین موفق باشند.
وی از تلاش دو ساله جهانگیری مدیرکل سابق تشکر کرد و افزود: زندانبانی مسئولیت بسیارسخت و طاقت فرسایی است و آقای جهانگیری تلاش ارزشمندی انجام داد.
در ادامه ضمن تقدیر از حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندان های استان قزوین منصوب شد.
انتهای پیام/
کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار