رئیس سازمان دامپزشکی:

صادرات مرغ پس از ۶ سال از سرگرفته شد

1401/05/23 - 15:41 - کد خبر: 71426 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از شش سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش نصر ، سید محمد آقامیری  بعدازظهر امروز در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک بین یک تا 4 بسیارپایین بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه 55 تا 64 کیلوگرم مصرف داشت. 
وی اضافه کرد: دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاهیات و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ 5 تا 7 برابر به نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد.
آقامیری بیان داشت: سالانه 2 میلیون و 700 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و به طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر یک نفر  31 کیلوگرم در سال است. 
این مسئول تصریح کرد:  تا قبل از حذف ارز ترجیحی بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند. 
رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به وجود 1700 عامل بیماری زای دامی در کشور اشاره کرد و گفت:  از این میان 800 نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دام و ارتقا سلامت جامعه کوشا باشد. 
آقامیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از شش سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
وی در پایان به وضعیت استراتژیک استان قزوین در تولید طیور، دام، شیر و تخم مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از مصرف کنندگان کل کشور اهمیت و توجه به تولیدات قزوین بوده که خوشبختانه هر روز با رشد و توسعه همراه است.
انتهای پیام/
صادرات مرغ پس از ۶ سال از سرگرفته شد خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار