فرماندار مراغه:

خبرنگاران زبان گویای مردم و بازگوکننده حقایق باشند

1401/05/23 - 15:19 - کد خبر: 71422 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه با بیان اینکه خبرنگاری از شغل‌های فاخر و ارزشمند است، بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای مردم باید در مسیر تنویر افکار عمومی و بیان حقایق حرکت کنند.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران حتی در شرایط نامساعد جوی و بحرانی نیز در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند و باید ذوق و استعداد خود را در مسیر حق‌گویی و عدالت‌خواهی به کار بگیرند و آزاداندیش باشند.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری اصحاب رسانه به واکاوی نیاز دارد، اضافه کرد: مطالبه‌گری باید در راستای عدالت‌خواهی و منصفانه باشد تا خبرهای صحیح و به دور از ابهام دست مردم برسد.
اسدیان همچنین جمع‌آوری اطلاعات و عناصر خبری از منابع موثق و پرهیز از تقطیع سخنان را لازمه اطلاع‌رسانی جامع دانست و بیان کرد: در امر مهم اطلاع‌رسانی باید به خواسته‌ها و نیازهای افکار عمومی نیز پاسخ داده شود.
وی اضافه کرد: خبرنگاران برای نقد منصفانه باید حقایق را آنگونه که هست منعکس کنند نه آنگونه که خودشان می‌خواهند زیرا حق و حقوق مخاطبان نیز آن را ایجاب می‌کند. 
وی توجه به اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از سوگیری رسانه‌ای را نیز یادآوری کرد و افزود: خبرنگار منصف و حرفه‌ای فارغ از هرگونه گرایشی سعی می‌کند تا حقایق را منعکس کند. 
فرماندار مراغه همچنین از اصحاب رسانه خواست تا در راستای امیدآفرینی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان گام بردارند و افزود: دشمنان برای تزریق یاس و ناامیدی در سطح جامعه تلاش می‌کند در حالی که این نظام مقدس رو به جلو حرکت می‌کند و بر همین اساس نیز تقویت جبهه خودی در مقابل دشمنان جزو رسالت‌های خبرنگاران است. 

خبرنگاران در مسیر توسعه منطقه‌ای حرکت کنند
ناصر رحمتی، رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز خبرنگاران را به امیدآفرینی فراخواند و بیان کرد: اصحاب رسانه اگر دلسوز شهرستان هستند باید همسو با مردم و مسئولان در مسیر توسعه منطقه‌ حرکت کنند و منصفانه قلم بزنند. 


وی همچنین با بیان اینکه سالروز آزادگان در پیش است، اضافه کرد: خبرنگاران از این فرصت برای تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی استفاده کنند و امیدآفرین باشند. 
به گزارش ایرنا این آیین با مشارکت فرمانداری، مجموعه مدیریت شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور تمام اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد و تعدادی از خبرنگاران نیز دیدگاه‌های خود در ارتباط با مسایل مختلف از جمله مشکلات بیمه خبرنگاران و پاسخگوی مسئولان را بیان کردند. 
انتهای پیام/
خبرنگاران زبان گویای مردم و بازگوکننده حقایق باشند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار