سفیر کوبا در تبریز:

تبریز موتور محرک صنعت و اقتصاد ایران است

1401/05/23 - 13:59 - کد خبر: 71405 نسخه چاپی

نصر: سفیر کوبا گفت: تبریز همانطور که موتور محرک صنعت و اقتصاد ایران است، موتور شتاب دهنده کوبا نیز باشد.

به گزارش نصر، گونزالس کاسالس سفیر کوبا در حاشیه حضور در شهر تبریز که به منظور بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفت، گفت: روابط سیاسی ایران و کوبا در سطح بسیار عالی قرار دارد و این سفر نیز به منظور گسترش روابط تجاری و موازنه بخشی به سطح مبادلات دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری صورت گرفت.
 او افزود: باتوجه به شرایط و محدودیت‌هایی که در بخش تجاری کوبا حاکم است افزایش روابط در این حوزه با ایران بیش از پیش ضرورت دارد و سفر به تبریز نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت.
وی  با اشاره به موقعیت صنعتی و تجاری تبریز که از آن به عنوان موتور شتاب دهنده صنعت ایران نام برد اظهار داشت: امیدوارم با گسترش روابط دو کشور، کوبا نیز از توانمند‌های صنعتی شهر تبریز بخصوص تراکتورسازی در جهت رونق تولید واشتغال و مهمتر از همه کشاورزی بهره‌مند شود و در آینده‌ای نه چندان دور موتور صنعت کوبا، توسط صنعتگران تبریزی و تراکتورسازی چرخانده شود.
سفیر کوبا درباره تراکتورسازی و بازدیدی که از این گروه صنعتی داشت عنوان کرد: داخلی سازی و خودکفایی این مجموعه صنعتی بسیار فراتر از آن چیزی هست که تصور می‌کردم و اینکه در شرایط تحریم تمامی مراحل از صفر تا صد در کارخانه و یا در مرز‌های داخلی ایران صورت می‌گیرد می‌تواند الگویی برای سایر کشور‌ها در جهت قطع وابستگی باشد.
 کالسالس ضمن یادآوری واردات ادوات کشاورزی مورد نیاز کشور مطبوعش از روسیه، بلاروس، بخش‌هایی از اروپا و ... تصریح کرد: به دلیل استارتی که در رونق بخشی به کشاورزی کوبا زده شده نیازمند گسترش بازار‌های تامینی مکانیزاسیون کشاورزی هستیم که تراکتورسازی ایران می‌تواند بازوی کمکی تاثیرگذاری در این بخش برای کوبا باشد چرا که مزیت‌های رقابتی لازم و حتی بالایی را در زمینه کیفیت و قیمت با سایر کشور‌ها دارد.
وی با تاکید بر اینکه حضور تولیدات تراکتورسازی در سطح بین الملل و بازار‌های جهانی می‌تواند دلیلی مستند بر کیفیت و جایگاه آن باشد اضافه کرد: امیدواریم ایران و شرکت تراکتورسازی زمینه راه اندازی خط تولید تراکتور در کوبا را فراهم آورند تا بتوانیم کوبا را به عنوان پایگاهی برای تولید و عرضه این محصول ایرانی در آمریکای لاتین تبدیل کنیم این امر مهم با کیفیتی که در این تولیدات مشاهده می‌شود دور از دسترس و غیر ممکن نیست.
انتهای پیام/
تبریز موتور محرک صنعت و اقتصاد ایران است باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار