رئیس مجلس شورای اسلامی؛

دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه استان‌ها را تخصیص داد

1401/05/23 - 12:00 - کد خبر: 71377 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موافقت نامه‌ها برای تخصیص بودجه استان‌ها گفت: سازمان برنامه گزارش داده‌ که این موافقت نامه‌ها امضا شده و ۱۲ همت هم به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد.

به گزارش نصر، شهباز حسن پور بیگلری در نشست علنی روز یکشنبه ( ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: رئیس مجلس موظف است آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند، ولی در موضوع برجام، نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند و در وضعیت اقتصادی و شرایط روز کشور هم مطالباتی وجود دارد که رییس مجلس باید پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بر اساس مصوبه مجلس قرار بود قیمت‌هایی که به دست مردم و دهک‌های پایین می‌رسد، براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد، اما امروز قیمت ها لجام گسیخته شده و در هر جا که سخنگوی دولت از پاسخگو نیست، مصوبه مجلس را دلیل مشکلات معرفی می کند، اما این سوال مطرح است که کدام مصوبه مجلس اجرا شده است.
وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیا مجلس براساس گفته امامین انقلاب هنوز در رأس امور است یا نه و اگر در رأس امور است مصوبات نشست سران قوا چرا خلاف مصوبات مجلس است. همچنین شنیده می شود قرار است قیمت‌ها در جلسه سران تصمیم گیری شود، درحالی که باید در مجلس تصمیم گیری شود، چرا که ما پاسخگوی مردم هستیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با انتقاد از عدم اختصاص بودجه به موارد عمرانی گفت: تا به امروز یک ریال به بخش عمرانی اختصاص داده نشده است، همچنین بانک ها قفل شده و ریالی به مردم پرداخت نمی‌شود. آیا وام بنیاد مسکن هم باید با بقیه کارها گره بخورد و یک وام ۲۰۰ میلونی نیز انجام نمی‌شود. ضمن تشکر از رئیس بانک مرکزی که گفته‌اند حق ندارند بانک ها پیش پرداخت ۲۰ درصدی دریافت کنند، اما همانطور که گفته شد مردم از دریافت وام عاجز هستند و استدعا دارم شما روشن و واضح نظر خود را بفرمایید.
در پاسخ به این تذکر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه‌ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است.
وی در خصوص تخصیص بودجه استان‌ها نیز گفت: همچنین در رابطه با موافقت نامه‌ها نیز سازمان برنامه گزارش داده‌اند که این موافقت نامه‌ها امضا شده و ۱۲ همت هم به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.
قالیباف خاطرنشان کرد: البته قبول داریم که هر سال این بخش اول تنخواه نقدی پرداخت می شد، اما امسال به صورت اوراق بوده که البته دولت مشکلات خود را دارد، اما به هرحال حتما ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات نسبت به این موضوعات مرتبط با موافقت نامه ها و سایر بحث ها به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد.
انتهای پیام/
دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه استان‌ها را تخصیص داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار