سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند مطرح کرد:

سهندی ها عوارض 50 درصدی را تحمل کنند / اختلافی با استاندار نداریم

1401/05/22 - 19:35 - کد خبر: 71334 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: فعلا شهروندان سهندی باید نصف عوارض را تحمل کنند، تمامی مسئولین استانی در تلاش اند تا این مسئله به نحوی مدیریت شود بتوانیم اصل و سود سرمایه گذار را پرداخت کنیم.

به گزارش نصر، "غلامرضا اقبالی" ظهر امروز شنبه 22 مرداد در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه به سهم سهند در ساخت مساکن نهضت ملی پرداخت و گفت: ماموریت شرکت عمران سهند ساخت و ساز عمده مساکن نهضت ملی مسکن در کل کشور است
علاوه بر شرکت عمران اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی نیز متولی ساخت مساکن نهضت ملی مسکن هستند.
اقبالی گفت: سهم ده درصدی سهند در مساکن نهضت ملی مسکن در کشور رقم چشمگیری است.
وی ادامه داد: پرداختن به مسائل فرهنگی از دیگر فعالیت های شرکت عمران سهند است.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند در رابطه با ایجاد پل های هوایی در نقاط حادثه خیز گفت: در خصوص پل هوایی پیمانکاری اعلام آمادگی کرد، اما متاسفانه بعدا با اختلافاتی روبرو شدیم و اکنون با پیمانکار دیگری وارد صحبت شده ایم، پل هوایی در سه نقطه حادثه خیز در نظر گرفته شده است، پیگیر هستیم تا سریعا به نتیجه برسیم.
 

وی اضافه کرد: در بحث بیمارستان دو ماه زمان صرف کردیم تا با مورد قبلی که قرار بود بنام خیریه اداره شود، خلع ید کردیم، این نفر کسی بود که بعدا اقرار کرد که قصد ساخت بیمارستان خیریه ندارد.
اقبالی خاطر نشان کرد: زمین این بیمارستان به مساحت سه هکتار بصورت رایگان در اختیار این فرد قرار گرفته بود تا بصورت خیریه بیمارستان را احداث کند.
وی در این رابطه گفت: دو هفته پیش با شرکت آرش آرمی وارد مذاکره شده ایم و قرار است بیمارستان 300 تخت خوابی در مرحله اول و سپس پلی کلنیک 96 تخت خوابی در مرحله دوم ایجاد شود.
وی با اشاره به اخذ عوارض آزاد راه تبریز سهند گفت: فعلا شهروندان سهندی باید نصف عوارض را تحمل کنند، تمامی مسئولین استانی در تلاش اند تا این مسئله به نحوی مدیریت شود بتوانیم اصل و سود سرمایه گذار را پرداخت کنیم.
اقبالی با تاکید بر سطح علمی صنعتی سهند گفت: در سطح علمی بالا قرارگرفته ایم و بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور در شهر جدید سهند دایر است.
وی در ادامه به امر اشتغال پرداخت و گفت: در راستای اشتغال هدف ما حرکت به سمت اشتغال در داخل شهر و خروج از حالت خوابگاهی و مستقل است.
اقبالی گفت: دو هزار و 800 مورد در رابطه با زمین خواری اخطار خلع ید ابلاغ کرده ایم.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند در رابطه با حواشی که در ابتدای معارفه اش با استاندار داشت توضیح داد: در رابطه با استاندار باید بگویم که ایشان فرمانده ما هستند، هیچ اختلافی با ایشان نداریم، انتساب انجام شده و ارتباط و هماهنگی ما با واحد های تابعه استانداری نیز بصورت حسنه است، خودم را سرباز استاندار میدانم.
 

وی افزود: با شخص استاندار ارتباط خوبی داریم و اتفاقاتی که در ابتدای کار افتاد حواشی رسانه ای بود که انجام شد و خوشبختانه روال طبیعی و عادی شرکت طی می شود.
وی در رابطه با ساخت مساکن نهضت ملی مسکن در شهر شهریار گفت: در خصوص شهر شهریار مصوبه ای در دولت قبلی وجود داشت که در قسمتی از شهر شهریار مساکن اقدام ملی بارگزاری شود، این اتفاق تا نهضت ملی مسکن در دولت فعلی ادامه یافت.
وی ادامه داد: بعد از طرح این قضیه در دولت سیزدهم سایتی که برای ثبت نام نهضت ملی باز شد حدود 79 هزار نفر در لیست مساکن شهر شهریار ثبت نام کرده بودند که 26 هزار نفر استعلام و انتخاب شده بودند؛شهر شهریار یک شهر خصوصی و غیردولتی است.


اقبالی توضیح داد: بدلیل اینکه هزینه زمین در آن منطقه بالا بود به تمامی 26 هزار نفر اعلام کردیم تا به شهر جدید سهند بیایند اما هیچ کدام قبول نکردند.
وی به بحث هوشمند سازی شهری پرداخت و توضیح داد: در خصوص هوشمند سازی تفاهم نامه ای در دست اقدام است که تا نیمه شهریور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
اقبالی در رابطه با زیرساخت شهر هوشمند گفت: 35 کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ایرانسل انجام خواهد شد.
وی در ادامه به موضوع روشنایی آزاد را اشاره کرد و گفت: یکی از پیمانکاران را که قرار بود پنج کیلومتر از سهند به سمت تبریز را مجهز به روشنایی کند خلع ید کردیم، در این رابطه نیز تلاش می کنیم تا نصف روشنایی آزاد راه تا هفته دولت پایان یابد.
 

اقبالی وظایف شهرداری را با شرکت عمران متفاوت خواند و گفت: وظایف مدیریت شهری با شرکت عمران متفاوت بوده و کار هر کدام ذاتا متفاوت است.
وی در پایان با انتقاد از اهالی فرهنگ و هنر گفت: بهترین نقاط شهر قبلا به پیمانکاران داده شده است تا جهت ساخت سینما و اماکن فرهنگی اقدام کنند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی نکرده اند، این کوتاهی را خود اهالی فرهنگی کرده اند.


انتهای پیام/
سهندی ها عوارض 50 درصدی را تحمل کنند / اختلافی با استاندار نداریم محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار