مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر:

تولید گندم عجب شیر به ۶ هزار تن می‌رسد

1401/05/22 - 10:34 - کد خبر: 71247 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: طی سال زراعی جاری یکهزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های آبی این شهرستان زیر کشت گندم قرار گرفته و برداشت ۶ هزار تن محصول از این مزارع  قابل پیش‌بینی است.

به گزارش نصر، «احمد اسلامی» روز شنبه در گفت‌وگو  افزود: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان طی سال زراعی گذشته ۷۰۰ هکتار بود و ۹۰۰ تن محصول به صورت تضمینی خریداری شد؛ بر همین اساس انتظار می‌رود امسال حجم خرید تضمینی گندم در شهرستان به صورت چشمگیر افزایش یابد. 
وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد از محصول گندم شهرستان برداشت شده، بیان کرد: طی سال زراعی گذشته ۱۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان نیز بر اثر کم‌آبی دچار خسارت شده بود اما امسال تامین آب و آبیاری این مزارع مدیریت شد و به طور میانگین سه تا پنج تن محصول در هر هکتار برداشت می‌شود. 
وی وضعیت کشت گندم دیم در شهرستان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: طی سال زراعی جاری چهار هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان به گندم اختصاص دارد که محصول ۲ هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت است. 
مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر اظهار داشت: خرید تضمینی گندم حداقل تا یک ماه آینده ادامه دارد و انتظار می‌رود کشاورزان در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند تا مصرف این ماده غذایی مهم به صورت بهینه و یکپارچه مدیریت شود. 
به گفته وی تاکنون تنها ۶۰۰ تن گندم به صورت تضصمینی در این شهرستان خریداری شده در حالی که حجم تولید حدود ۱۰ برابر این میزان است. 
افزایش سطح زیر کشت و بهره وری تولید گندم در شهرستان‌های مختلف کشور مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است؛ موضوعی که ضامن امنیت غذایی به شمار می‌رود و آن را می‌توان اقدام موثری در جهت تامین مهمترین ماده غذایی مردم دانست.
انتهای پیام/
تولید گندم عجب شیر به ۶ هزار تن می‌رسد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار