همایش رایگان آشنایی با NFT در تبریز برگزار می شود

1401/05/21 - 12:18 - کد خبر: 71187 نسخه چاپی

نصر: همایش رایگان آشنایی با نحوه ثبت و فروش مالکیت معنوی آثار هنری NFT توسط موسسه فرهنگی هنری سیما هنر آرکا و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، هشتم شهریورماه سال جاری در هتل شهریار تبریز برگزار می‌‎شود.

به گزارش نصر، بهنام قدیری، مدیرعامل فرهنگی هنری سیما هنر آرکا درباره این همایش، اظهار کرد: بیماری کرونا تلنگری به هنرمندان شد تا بتوانند محصولات خود را در فضای مجازی عرضه کنند.

وی افزود: برگزاری همایش رایگان آشنایی با NFT در شهر تبریز اتفاق مهمی است که با همکاری آقای دکتر مختاری انجام می‌گیرد.

وی اذعان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، همه در تلاش برای عرضه محصولات‌شان بودند، اما برای هنرمندان راهی ارائه نشده بود. مزیت NFTها برای هنرمندان این است که اگر چنین بحرانی بار دیگر اتفاق بیفتد و هنرمندی وسع مالی چندانی برای برگزاری نمایشگاه نداشته باشد، می‌تواند از طریق فضای متاورس این کار را انجام بدهد.

قدیری عنوان کرد: دنیای متاورس به هنرمندان کمک می‌کند تا مسیر تفکر و ارائه آثارشان تغییر کند و حتی یک نمایشگاه بین المللی باشد در متاورس داشته باشند، چراکه نگارخانه بین المالی محدود به مکان نیست و تحت هر شرایطی آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمان و مکان آثار خود را ارائه کنند.

پیش بینی همه گیری متاورس تا 2025/ ایجاد یک ارز دیجیتال ۹۰ ثانیه طول می کشد!
استاد دانشگاه و کارشناس حوزه بلاک چین در ادامه این نشست خبری به فراگیر شدن متاورس تا سال 2025 در جهان اشاره کرد و گفت: در فاز سوم همه مردم وارد دنیای متاورس و NFTها شده‌اند، اما جالب است بدانید که در سال ۱۴۰۰، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری در حوزه رمزارزها اتفاق افتاده است.

"مرتضی مختاری" اظهار کرد: بازار سرمایه متاسفانه از سال ۹۸ با عدم آگاهی و تحریک پذیری مردم توسط سازمان بورس و مردم به فاجعه ای تبدیل شد که هنوز هم سرمایه گذاران در این بازار به پول خود نرسیده‌اند. اگر این مشکل ریشه یابی شود، به بحث آموزش خواهیم رسید.

وی افزود: همان اتفاق در ارزهای دیجیتال و در بیت کوین ۶۰ هزار دلاری تکرار شد و مردم در این قیمت وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند. قیمت ارز دیجیتال فانتوم از آن مقطع یک دهم شده است که این موضوع هم از عدم آموزش نشات می‌گیرد.

مختاری نسبت به افزایش انواع ارزهای دیجیتال هشدار داد و گفت: ایجاد یک ارز دیجیتال، تنها ۹۰ ثانیه طول می‌کشد و همه افراد می‌توانند بدون پشتوانه و ساختار رمزارز تولید کنند. در حال حاضر ۲۰ هزار و ۷۵۰ رمزارز وجود دارد.

وی به تشریح امکانات دنیای متاورس پرداخت و عنوان کرد: متاورس دنیای مجازی است که همه کسب و کارها دفتر داشته باشند و پول رایج آن ارز دیجیتال است و ان اف تی ها اجزای متاورس هستند. این پیش‌بینی وجود دارد که در آینده، حجم بازار ان اف تی از کریپتو بیشتر می‎شود. NFTها برای رعایت قانون کپی رایت و ثبت مالکیت معنوی اثر می‌آیند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 در جهان فراگیر شوند.

این کارشناس حوزه بلاک چین در خصوص کمک NFTها به هنرمندان تصریح کرد: اولا اینکه اصالت هنر در NFTها دیده می‌شود، دوما زنجیره تامین یک اثر هنری کاملا مشخص است و سوم اینکه یکتایی اثر حفظ می‌شود و صاحب اثر نسبت به هر فروش محصول خود کارمزد دریافت می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این همایش به سایت www.ebilit.com مراجعه و دعوت نامه رایگان شرکت در این همایش را دریافت کنند.

انتهای پیام/
همایش رایگان آشنایی با NFT در تبریز برگزار می شود سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار