شهردار منطقه ۳ تبریز خبر داد؛

بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار

1401/05/20 - 21:28 - کد خبر: 71183 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه ۳ تبریز از بهسازی پل زیرگذر مارالان با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر پورخردمند با اعلام این مطلب گفت : طرح مطالعاتی بهسازی پل مارالان توسط مشاور به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد و عملیات بهسازی آن به زودی شروع خواهد شد.
شهردار منطقه ۳ با اعلام اینکه سازه های این پل از لحاظ فنی ایمن بوده و هیچ تهدیدی متوجه شهروندان نمی باشد گفت: تنها لایه سطحی سازه ها و ستون های زیرگذر به مرور زمان فرسایش یافته است و  خود پل و سازه ها و ستون ها از لحاظ فنی کاملا ایمن می باشند.
وی افزود: در تصاویری که منتشر شده، مشخصا قسمتی از یکی از ستون ها تخریب شده که آن قسمت توسط مشاور طرح برای نمونه برداری برداشته شده است.
وی افزود: این پروژه که بیش از دو دهه قبل احداث شده ، مطابق آیین نامه های فنی آن زمان به بهره برداری رسیده است و اکنون برای رفع هر گونه نگرانی شهروندان طبق آیین نامه جدید که بر اساس سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS) می باشد، بهسازی خواهد شد.
شهردار منطقه ۳ اعتبار بهسازی پل زیرگذر مارالان را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر پل زیرگذر مارالان، مقاوم سازی روگذر ابوریحان، حکیم نظامی و سلیمان خاطر نیز در دستور کار منطقه ۳ قرار دارد.
پورخردمند در پایان با اشاره به اینکه پروژه های در حال احداث نیز طبق آیین نامه جدید در حال اجرا بوده و در سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS)  ثبت شده اند، افزود:  در این سامانه و مطابق برنامه های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی های هندسی، نوع مصالح پل، تاسیسات عبورکننده از پل و وضعیت علایم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است تا وضعیت آنها بصورت دوره ای در بازه های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل شود.
انتهای پیام/
بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار