سلمان نصیرزاده:

بورس به محرک خبری و جریان پول نیاز دارد

1401/05/20 - 20:40 - کد خبر: 71179 نسخه چاپی

نصر: سامان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه، محرک خبری و جریان پول را عامل رشد بازار دانسته و گفت: توصیه می‌شود فعالان بازار تا مشخص شدن روند از رفتارهای هیجانی و انتحاری در معاملات پرهیز کنند.

به گزارش نصر، سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مهم‌ترین رخداد موثر در شکل‌گیری روند قیمت و رفتار سهامداران، انتظار از خروجی نشست وین و مذکرات احیای برجام است.
وی افزود: شنبه 15 مرداد ماه در یک روز میان تعطیل با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین و محرک‌هایی نظیر کاهش نرخ بهره بین بانکی برای سومین هفته متوالی بازار با محوریت گروه بانک و خودرو واکنش مثبیت نشان داد و بعد از هفت هفته ورود پول رقم خورد.
سلمان نصیرزاده ادامه داد: روز سه‌شنبه بازار متفاوت تری را داشتیم، پایان مذاکرات وین و عدم دستیابی به نتیجه مشخص عامل شکل گیری بازاری متمایل به منفی بود که اگر اثر بازگشایی فولاد مبارکه را از معاملات کسر می‌کردیم با شاخص منفی مواجه می‌شدیم؛ بازاری که با خروج 260 میلیارد تومانی معادل میزان ورودی پول در روز شنبه مواجه شد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۴۵۲ هزار واحد رسیده و برای عبور از این سطح محرک خبری و جریان پول نیاز است. در این شرایط توصیه می‌شود فعالان بازار تا مشخص شدن روند از رفتارهای هیجانی و انتحاری در معاملات پرهیز کنند.
سلمان نصیرزاده یادآور شد: در بخش بازار جهانی نیز آخر هفته آمار تورم تولیدکننده آمریکا منتشر خواهد شد. با در نظر گرفتن آمار اشتغال که هفته گذشته منتشر شد، می‌تواند خروجی مهمی برای پیش بینی سیاست نرخ بهره فدرال در جلسات آتی باشد که در روند بازار جهانی کالایی و بازارهای سرمایه موثر خواهد بود.
انتهای پیام/
بورس به محرک خبری و جریان پول نیاز دارد آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار