رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

پیشرفت کشور بدون فداکاری بانوان میسر نیست

1401/05/20 - 17:33 - کد خبر: 71171 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تصویب پیشنهاد معاونت ریاست جمهوری مبنی بر بهره‌مندی سازمان‌ها و نهادهای مختلف از مشاور امور زنان و خانواده، از تصویب یک فوریت و آغاز بررسی طرح تشکیل اداره کل امور بانوان شهرداری تبریز طی هفته‌های گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، رسول برگی، روز پنچشنبه، 20 مردادماه، با اشاره به تصویب پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر لزوم بهره‌مندی نهادها و سازمان‌های مختلف از مشاور امور زنان و خانواده اظهار داشت: این پیشنهاد توسط هیأت‌وزیران به تصویب رسید که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.
وی افزود: هرگز نمی‌توان اهمیت و ارزش جایگاه بانوان را در جامعه نادیده گرفت چرا که بانوان تأثیر مستقیمی در رشد و تعالی جامعه داشته و پیشرفت کشورمان بدون تلاش و فداکاری آنها میسر نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: این مصوبه می‌تواند به رفع مشکلات موجود در حوزه بانوان و خانواده‌ها کمک کند اما باید توجه داشت که نظرات و تصمیمات اتخاذشده مبتنی بر دغدغه‌ها و دیدگاه‌های مؤثر بانوان باشد.
وی با اشاره به طرح الزام شهرداری تبریز بر ایجاد اداره کل امور بانوان خاطرنشان کرد: پیش از اینکه هیئت‌وزیران در خصوص بهره‌مندی سازمان‌ها و نهادهای مختلف از مشاور امور زنان و خانواده مصوبه‌ای داشته باشد، طرحی را به همراه حکیمه غفوری، رئیس محترم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز آماده کرده بودیم که یک فوریت آن تایید شده و جهت بررسی به کمیسون‌های تخصصی شورا ارسال شده است و این طرح در رابطه با الزام شهرداری تبریز به ایجاد اداره کل امور بانوان است.
برگی، افزود: بر اساس این طرح که در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تبریز به مطرح شد، شهرداری باید برای رفع مشکلات موجود در حوزه بانوان و همچنین بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در مدیریت شهری، برنامه‌ریزی و... نسبت به تشکیل اداره کل امور بانوان اقدام کرده و گزارش آن را نیز ارائه کند.
رئیس شورای شهر تبریز در پایان گفت: حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف همواره منجر به نتایج قابل‌توجه و کسب نتیجه مطلوب بوده و در همین راستا نیز در شهرداری تبریز شاهد انتصاب تعدادی از بانوان در پست‌های مدیریتی بوده‌ایم که امیدواریم با تداوم آن بتوانیم گام‌های مؤثری در توسعه و پیشرفت شهرمان برداریم.
انتهای پیام/
پیشرفت کشور بدون فداکاری بانوان میسر نیست خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار