سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری:

دوچرخه سواران پنج کشور برای شرکت در تور بین‌المللی ایران- آذربایجان اعلام آمادگی کردند

1401/05/20 - 15:16 - کد خبر: 71155 نسخه چاپی

نصر: سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: تیم های دوچرخه سواری از پنج کشور جهان برای شرکت در سی و پنجمین دوره‌ تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش نصر، رسول هاشم‌کندی روز پنجشنبه در نخستین جلسه هماهنگی و سیاست‌گذاری این رویداد ورزشی در تبریز افزود: از ۱۳ تیم خارجی و سه تیم داخلی برای شرکت در این تور دعوت کرده‌ایم که تاکنون تیم‌هایی از کشورهای اندونزی، لیتوانی، قزاقستان، مالزی و آفریقای جنوبی و تیم‌های داخلی آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی و مشهد آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.
وی گفت: تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان پس از دو سال وقفه هفتم تا یازدهم مهر ماه امسال در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.
هاشم کندی اظهار کرد: تورهای دوچرخه سواری در سه رده آماتور، نیمه‌حرفه ای وحرفه‌ای برگزار می‌شود که تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان از نوع نیمه حرفه‌ای است.
تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: این تور یکی از رویدادهای مهم و ارزشمند ورزشی است و باید تلاش کنیم تا به یک رویداد حرفه‌ای تبدیل شود. 
وی گفت: برگزاری این تور با توجه به بازتاب رسانه‌ای آن، به ایجاد شور و نشاط در بین مردم و جوانان کمک کرده و در معرفی فرهنگ و تاریخ و جاذبه‌های گردشگری استان‌ها و شهرهای واقع در مسیر تور هم تأثیر بسزایی دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های واقع در مسیر تور هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، افزود: مسیرهایی که در دست تعمیر یا نیازمند تعمیر هستند باید سریعاً تکمیل شده و آماده برگزاری تور شوند. 
وی از نمایندگی وزارت امور خارجه نیز خواست در صدور ویزای شرکت‌کنندگان خارجی تسریع شده و گمرگ نیز در ترخیص اقلام آنان همکاری کند. 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: حضور ۹ نفر از قهرمانان دوچرخه‌سواری استان در المپیک و افتخارآفرینی در رقابت‌های بین‌المللی متأثر از تور دوچرخه‌سواری آذربایجان است. 
حبیب ستوده‌نژاد گفت: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران بوده و  قدمتی ۳۷ ساله دارد که خوشبختانه توانستیم با اقدامات لازم، شرایط را برای برگزاری سی و پنجمین دوره آن در سال جاری مهیا کنیم. 
وی ادامه داد: براساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر زمان دقیق برگزاری تور در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تور از هفتم تا یازدهم مهر ماه سال جاری در پنج مرحله و در سه استان شمال غرب کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
دوچرخه سواران پنج کشور برای شرکت در تور بین‌المللی ایران- آذربایجان اعلام آمادگی کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار